Należy pamiętać, że dzieci i rodzice cudzoziemscy mogą natrafiać na swojej drodze na różnorodne przeszkody spowodowane: odmiennością kulturową, stanem psychicznym i fizycznym po ciężkich przeżyciach (wynikających np. z konieczności ucieczki ze swojego rodzimego kraju), nieznajomością polskiej rzeczywistości prawnej. Niewątpliwie przybycie do szkoły rodziców ucznia, którzy nie znają języka i panujących obyczajów, jest sytuacją powodującą dyskomfort. Musimy zatem dołożyć wszelkich starań, aby zarówno ta pierwsza, jak i kolejne wizyty nie były uciążliwe dla żadnej ze stron oraz dawały początek efektywnej współpracy.
REKLAMA
Działania możliwe do podjęcia
Co możemy zrobić, aby zbudować pozytywne relacje z rodzicami różniącymi się pod względem kultury i języka?
- Po pierwsze: praca nad sobą. Osoba pracująca z rodzinami cudzoziemskimi powinna wyzbyć się uprzedzeń i stereotypów, a także rozwijać własne kompetencje kulturowe, wśród których znajdują się głównie świadomość kulturowa, wiedza...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Życie Szkoły"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 10000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania i motywowania uczniów edukacji wczesnoszkolnej.
Otrzymuj gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia, pracować z uczniem ze SPE oraz jak podnosić ich aktywność.