Jednym z etapów, niezwykle ważnym w drodze do bycia czytelnikiem, jest umiejętność słuchania czytanej książki. Nabycie tej umiejętności, a także wzbudzenie zainteresowania dzieci książką, to proces, który przy systematycznej pracy nauczyciela, w zależności od indywidualnych możliwości dzieci, trwa od miesiąca do pół roku (za: I. Koźmińska, E. Olszewska „Wychowanie przez czytanie”, Warszawa 2010).
O coraz lepszej umiejętności słuchania będzie świadczyć zwiększona aktywność uczniów w zakresie dzielenia się emocjami, ich zaangażowanie w czasie dyskusji nad wysłuchanym fragmentem książki, skłonność do refleksji i...
Lektura w edukacji wczesnoszkolnej. Jak wspieramy całościowy rozwój dziecka, czytając mu lektury?
Jeśli chcemy nauczyć dzieci odczuwania przyjemności z czytania, nie wymagajmy od nich, by czytały książki, zanim nie osiągną takiego poziomu sprawności w czytaniu, który umożliwi doświadczenie przyjemności.