Dział: Wywiad miesiąca
Prawdopodobnie za 10-15 lat, 100% dzieci w Polsce będzie uczyło się przy użyciu nowych technologii. Rezygnowanie z nich w procesie nauczania dzieci, także tych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, to jak chowanie głowy w piasek – mówi Anna Grzegory z Superbelfrzy RP, logopedka i nauczycielka wczesnoszkolna, dyrektorka Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Logofigle w Łodzi i ekspert współpracujący z PCG Edukacja. W pracy z uczniami wykorzystuje wiele autorskich pomocy dydaktycznych, także cyfrowych.
Rozmowa z Anną Nita, psychologiem współpracującym z Fundacją ITAKA o najczęstszych przyczynach i konsekwencjach zaginięć dzieci i młodzieży
Rozmowa z dr hab. Alicją Ungeheuer-Gołąb – prof. nadzw. Uniwersytetu Rzeszowskiego zajmującą się badaniem literatury dziecięcej, literacką edukacją małego dziecka, odbiorem literatury przez dziecko oraz terapeutycznymi funkcjami literatury dla najmłodszych. Jako twórczyni metody ekspresywnego wykonania utworów poetyckich wykorzystuje elementy teatralizacji, dramy i ekspresji ciała w pracy z dziećmi. Prowadzi warsztaty pracy z tekstem poetyckim i biblioterapii.
Wywiad z seksuologiem, pedagogiem, doradcą rodzinnym prof. Zbigniewem Izdebskim o rozwoju płciowym dzieci, problemach z edukacją seksualną w szkołach oraz trudnych zagadnieniach związanych ze stosowaniem przemocy seksualnej wobec dzieci.
Rozmowa z Tomaszem Chmielem (twórcą Marzycielskiej Poczty) oraz Agnieszką Kaczmarczyk (nauczycielem wychowania przedszkolnego, która wielokrotnie organizowała akcje tworzenia kartek wśród swoich przedszkolaków) o akcji Marzycielska Poczta oraz sposobach na kształtowanie wrażliwości u dzieci.
Rozmowa z Dorotą Żyro, wicedyrektorem Ośrodka Rozwoju Edukacji, ekspertem ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej, niepełnosprawności i współpracy na rzecz dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Rozmowa z prof. Uniwersytetu Gdańskiego, dr hab. Grażyną Penkowską o sztuce korzystania z zasobów multimediów w wychowaniu i nauczaniu najmłodszych.
Wywiad z Bożenną Odowską-Szlachcic – oligofrenopedagogiem, tyflopedagogiem, logopedą i terapeutką SI o istocie oddziaływań na zmysły dziecka w jego rozwoju
„Szkoła powinna podążać za zmianami cywilizacyjnymi” – rozmowa z prof. dr hab. Łukaszem Andrzejem Turskim