Chcesz dowiedzieć się więcej? Weź udział w OGÓLNOPOLSKIM KONGRESIE PEDAGOGÓW SPECJALNYCH I TERAPEUTÓW!
REKLAMA
Jako grupa pedagogów wzbogacamy naszą wiedzę z pedagogiki specjalnej tematami dotyczącymi dzieci ze spektrum autyzmu. Wiedza teoretyczna na ten temat jest bardzo potrzebna, gdyż w momencie, kiedy pojawia się potrzeba pracy z takim uczniem w szkole – zdobyta wiedza służy nam pomocą i podpowiada, jak nauczać, jak wychowywać, jak prowadzić rozmowę lub – gdy nie ma kontaktu werbalnego z tym dzieckiem – jak się z nim komunikować.
Jako nauczyciele do spraw kształcenia specjalnego w szkole podstawowej ogólnodostępnej mamy uporządkowany system prawny, który jasno przedstawia prawa tego ucznia w szkole.
Najważniejsze z nich są Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. (art. 70), Konwencja o Prawach Dziecka, Ustawa o systemie oświaty czy Rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1309). Te akty prawne są po to, by uczeń ze spektrum autyzmu był traktowany tak, jak każdy inny uczeń, który jest zapisany do szkoły.
W szkole podstawowej ogólnodostępnej
Szkoły podstawowe ogólnodostępne to typ szkół, które prowadzone są przez gminy. Są one miejscem efektywnego kształcenia uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi.
Uczeń ze spektrum autyzmu jako dziecko, które trafia do tego typu szkoły, musi mieć zapewnioną opiekę i naukę dostosowaną do jego potrzeb i możliwości oraz – co jest bardzo ważne – zorganizowane dodatkowe zajęcia usprawniające takie jak zajęcia rewalidacyjne, zajęcia z logopedą i zajęcia z psychologiem.
Pierwszy etap edukacji w...