Istnieje szereg różnych sposobów, dzięki którym uczniowie najmłodszych klas szkół podstawowych mogą poznawać sztukę. Zarówno metody oparte na obserwacji i na praktycznej działalności, jak i aktywizujące czy problemowe kształtują wrażliwość na piękno i dobro, a ponadto przynoszą ulgę w chorobie lub cierpieniu fizycznym, a nawet leczą różnego rodzaju schorzenia psychiczne i emocjonalne. Studiując biogramy różnych artystów, okazuje się, że wielu z nich trudne stany ducha, drążące umysł czarne myśli czy niepokój zamieniali w obiekty artystyczne, które nie tylko pozwoliły im poczuć się lepiej, zrozumieć podłoże swoich problemów, ale też przyniosły im sławę. Nie bójmy się mówić o tym dzieciom, oczywiście dostosowując metody nauczania i przekazywany materiał do ich wieku. To bardzo ważne, aby młodzi ludzie zrozumieli, że nawet słynni artyści miewali gorsze dni i wielu rzeczy się bal...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Życie Szkoły"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 10000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania i motywowania uczniów edukacji wczesnoszkolnej.
Otrzymuj gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia, pracować z uczniem ze SPE oraz jak podnosić ich aktywność.