Równania towarzyszą dzieciom już od najmłodszych lat w postaci zadań, w których dziecko musi wykazać się umiejętnością rachowania, jak np.: „Jaką liczbę należy dodać do 4, żeby otrzymać 6?”; 4 + = 6, „Ile trzeba dodać do 3, żeby otrzymać 9?”; 3 + = 9, „Ile należy odjąć od 10, aby otrzymać 7?”; 10 - = 7, „Jaką liczbę trzeba odjąć od 5, żeby otrzymać 1?”; 5 - = 1 itp.
REKLAMA
Początkowo dzieci nie utożsamiają powyższych działań z równaniami (gdyż ich jeszcze nie znają), jednak już wtedy mają do czynienia z działaniami, w których obecna jest jedna niewiadoma. Ich celem – podobnie jak w równaniach – jest odgadnięcie, jaka liczba spełnia określone zadanie. Ową liczbę nazywamy rozwiązaniem równania, bowiem po wstawieniu jej w miejsce niewiadomej równanie zyskuje prawdziwość. Np. w przypadku równania 4 + = 10 rozwiązaniem równania jest liczba 6, gdyż w momencie wstawienia jej w miejsce niewiadomej równania otrzymamy „równość prawdziwą”. W momencie, kiedy wstawilibyśmy w miejsce niewiadomej inną liczbę, np. 4 – otrzy...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Życie Szkoły"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 10000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania i motywowania uczniów edukacji wczesnoszkolnej.
Otrzymuj gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia, pracować z uczniem ze SPE oraz jak podnosić ich aktywność.