Rozwijanie umiejętności matematycznych w klasach III

Wyznaczamy długości i odległości

Scenariusz zajęć

Rozwijanie umiejętności matematycznych odbywa się zawsze w oparciu o aktywność własną, czyli działalność indywidualną ucznia. Matematyka jest dziedziną, której nie da się nauczyć, przyswoić ani poznać wyłącznie w oparciu o metodę podającą. Istotnym czynnikiem pozwalającym na doskonalenie i rozwijanie indywidualnych umiejętności dzieci jest praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy, co najczęściej sprowadza się do wykonywania określonych zadań i ćwiczeń w ramach poznawanego obszaru tematycznego.

Jak twierdzą Beata Bugajska-Jaszczołt oraz Monika Czajkowska, „rozwiązując [zadania], uczniowie uczą się, jak radzić sobie w sytuacjach nowych, jak pokonywać przeszkody natury emocjonalnej, intelektualnej i motywacyjnej. Poprzez rozwiązywanie zadań uczniowie kształtują i rozwijają postawę aktywnego, twórczego podchodzenia do problemów.

REKLAMA

Niniejszy artykuł zawiera propozycje ćwiczeń z zakresu pomiaru długości i wyznaczania odległości pomiędzy obiektami, tj. miastami, osobami, przedmiotami itp. Odwołując się do podstawy programowej na tym etapie kształcenia „Uczeń mierzy i zapisuje wynik pomiaru długości, szerokości i wysokości przedmiotów oraz odległości; posługuje się jednostkami: milimetr, centymetr, metr; wykonuje łatwe ob...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Życie Szkoły"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy