Zapraszamy również do wzięcia udziału w Certyfikowanej V Ogólnopolskiej Konferencji Neurodydaktycznej!
REKLAMA
Zwolennicy tej koncepcji podkreślają, że funkcjonowanie umysłu w spektrum autyzmu to nie tylko trudności, ale także wiele pozytywnych aspektów budujących mocne strony ucznia. Badania naukowe dowodzą, że dorosłe osoby ze spektrum autyzmu, które wybrały drogę zgodną ze swoimi zainteresowaniami (którym oddają się dość intensywnie – zgodnie z klasyfikacją diagnostyczną) odniosły sukces zawodowy i prowadzą satysfakcjonujące życie.
Założenia koncepcji neuroróżnorodności według Armstronga
Koncepcja, która mówi o wieloaspektowości rozwoju i uczenia się człowieka spopularyzowana została przez Thomasa Armstronga, który ponadto stworzył założenia ogólne koncepcji neuroróżnorodności. Badacz ten swoją koncepcję odniósł do opisu struktury i funkcji mózgu, a także zestawił z teoriami mówiącymi o normach i koncepcji adaptacji społecznej. Założenia koncepcji Armstronga opisane zostały w kilku punktach, które odnoszą się do wymienionych zagadnień. Poniżej opisanych zostanie kilka z nich.
Pierwsze z założeń odnosi się do funkcjonowania mózgu ludzkiego. Armstrong stwierdził, iż funkcjonowanie tego organu człowieka nie opiera się na zasadach algorytmicznych, ale raczej systemowych. Na potwierdzenie tej tezy wskazuje na specjalizację sieci neuronalnej, a także zdolności do organizowania się pod wpływe...