Autor Oleksa Karolina

Jak zainteresować uczniów lekcją

O zdobywaniu zainteresowania uczniów

Nauczanie jest trudną sztuką. Nie dość, że należy posiadać umiejętność tłumaczenia, cierpliwość i zapał do przekazywania wiedzy, to jeszcze trzeba rywalizować ze wszystkim, co rozprasza uwagę ucznia. A takich bodźców jest dzisiaj wiele. Jak więc wygrać ze smartfonem i zainteresować uczniów tematem lekcji?

W drodze do pracy mijałam wycieczkę szkolną. Uczniowie wyglądający na 9–10 lat czekali ze swoimi opiekunami na tramwaj. Nie byłoby w tej sytuacji nic dziwnego, gdyby nie fakt, że na przystanku panował spokój, nie słychać było śmiechów ani głośnych rozmów dzieci, które do tej pory wydawały mi się nieodłącznym elementem szkolnych wycieczek. Zamiast tego uczniowie zgromadzeni byli w małych, kilkuosobowych grupkach, z których każda przyklejona była do telefonu komórkowego. Przechodząc obok wycieczki, z ciekawości zerknęłam w ekrany telefonów: ujrzałam na nich gry, filmiki, facebook. Nudne czekanie na tramwaj uczniow...

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie PREMIUM

Pozostało jeszcze 96% treści

Podstawowy

Jak dobrze wykorzystać ostatnie tygodnie roku szkolnego, kiedy uczniowie mają już wystawione oceny i motywacja do nauki jest mniejsza?

Koniec roku szkolnego to czas, kiedy uczniowie odliczają dni do wakacji. Warto wykorzystać ten okres na pracę z użyciem technologii informacyjno-komunikacyjnych.
Podstawowy

Wczesna diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej kluczem do sukcesu

Wywiad z Bożenną Odowską-Szlachcic – oligofrenopedagogiem, tyflopedagogiem, logopedą i terapeutką SI o istocie oddziaływań na zmysły dziecka w jego rozwoju.
Podstawowy

Zaburzenia procesu lateralizacji

Trudności w nauce czytania i pisania zazwyczaj spowodowane są dysfunkcjami w sferze percepcji wzrokowej, słuchowej lub ruchowej, a także orientacji przestrzennej i lateralizacji. Bardzo często współwystępują one z zaburzeniami koncentracji uwagi oraz pamięci.