Idea coachingu w edukacji

Akademia nauczyciela

Coraz większym zainteresowaniem cieszy się idea coachingu w edukacji. Istnieje coraz więcej materiałów dla nauczycieli oraz szkoleń czy kursów, które przedstawiają plusy takiego podejścia w edukacji. O ile dla uczniów starszych takie rozwiązanie wydaje się być zasadne, to co z ideą coachingu uczniów młodszych w klasach I–III? Czy jest to w ogóle możliwe? Jeśli tak, to jak przedstawić wybrane narzędzia coachingowe w taki sposób, aby uczniowie chcieli z nimi pracować?
 

Edukacja a coaching

W języku angielskim słowo „coach” oznacza trenera. A coaching to nic innego, jak „proces mający pomóc ludziom w osiąganiu lepszych wyników działań”.W realiach szkolnych nauczyciel nie jest już tylko osobą przekazująca wiedzę, a uczeń nie jest tylko jej biernym odbiorcą. Nie jest istotne monotonne zaliczenie danej partii materiału przez uczniów i przekazywanie wiedzy w ten sam, mało angażujący sposób. Ważne są zasady dialogu, porozumienia i stworzenia dobrej atmosfery na zajęciach szkolnych.

POLECAMY

Dlaczego coaching jest interesujący?

W coachingu relacja budowana jest między coachem a klientem, w realiach szkolnych proces ten będzie przebiegał między nauczycielem-trenerem a uczniem. Biorąc pod uwagę te wytyczne, trzeba pamiętać, że coaching pozwala o...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Życie Szkoły"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy