Kształtowane jest ono na zajęciach z niemal wszystkich edukacji przedmiotowych. Oprócz edukacji matematycznej (odczytywanie wskazań zegara, obliczenia kalendarzowe itp.), pojęcie czasu występuje w edukacji polonistycznej (dostrzeganie chronologii zdarzeń w opowiadaniu, traktowanie czasu jako kategorii gramatycznej), edukacji środowiskowej (obserwacja pór roku, rozwoju roślin, ruchu ulicznego, działalności człowieka itp., edukacji muzycznej i kulturze fizycznej (rytm, ruch, prędkość, pomiary czasu na zawodach)”.
REKLAMA
Na pierwszym szczeblu kształcenia dzieci również mają do czynienia z czasem. Znają godziny rozpoczęcia oraz zakończenia zajęć obowiązkowych i dodatkowych, godziny posiłków czy emisji ulubionych programów telewizyjnych w czasie pozaszkolnym. Niejednokrotnie uczniowie rozpoczynający edukację w klasie pierwszej wiedzą, czym jest zegar i znają zasady odczytywania na nim godzin, minut i upływających sekund. Okres edukacji wczesnoszkolnej ma przede wszystkim utrwalić i uporządkować t...