Wartość czytania
Istnieje wiele powodów, dla których warto czytać dzieciom. Poniższa lista zawiera najważniejsze, lecz nie jedyne elementy.
Czytanie:
REKLAMA
- wspiera rozwój psychiczny dziecka,
- ćwiczy pamięć i poprawia koncentrację,
- rozwija wyobraźnię,
- buduje więź między rodzicem a dzieckiem,
- ułatwia naukę i pomaga odnieść sukces w szkole,
- uczy poprawnego języka, rozwija zasób słów, daje swobodę w mówieniu1.
Dlaczego warto czytać dzieciom po angielsku?
Przygodę z czytaniem po angielsku można zacząć od najmłodszych lat dziecka. Gdy pociecha idzie do szkoły, posiada już pewien zasób słów, fraz i piosenek po zajęciach językowych w przedszkolu, więc nie należy obawiać się, że książeczki po angielsku będą dla niej za trudne, o ile właściwie dobierzemy poziom, zasób słów oraz szatę graficzną.
Czytanie książek po angielsku ma wiele zalet. Najważniejsze z nich w kontekście edukacji językowej to:
- osłuchiwanie się z akcentem, melodyką języka i intonacją, by uczniowie w przyszłości czuli się pewniej w czasie rozmawiania w języku angielskim,
- zapamiętywanie słów i fraz w kontekście – o wiele łatwiej jest kojarzyć całe grupy wyrazów niż pojedyncze słowa wyrwane z kontekstu,
- kojarzenie wymowy z graficznym przedstawieniem słowa. Z uwagi na to, że w języku angielskim występują różnice między pisownią a wymową, takie kojarzenie jest bardzo ważne dla dalszej edukacji,
- pracowanie nad pozytywnym podejściem dzieci do czytania oraz do języka angielskiego jest istotne w dalszym kontekście nauki i rozszerzania zasobu językoweg...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Życie Szkoły"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 10000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania i motywowania uczniów edukacji wczesnoszkolnej.
Otrzymuj gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia, pracować z uczniem ze SPE oraz jak podnosić ich aktywność.