Jak stawić czoła kodowaniu w nowej podstawie programowej?

Nowa szkoła, innowacje

Środowisko „Klocki” według metody prof. Hejnego jako sposób na rozwój myślenia komputacyjnego

Wobliczu nowej podstawy programowej, kładącej duży nacisk na kodowanie już od najmłodszych lat, warto poszukać nowych, a przede wszystkim skutecznych sposobów na rozwijanie myślenia komputacyjnego u uczniów edukacji wczesnoszkolnej. Z pomocą może tutaj przyjść innowacyjna metoda nauczania matematyki autorstwa prof. Milana Hejnego, przybliżana przez nas już w poprzednich kilku numerach „Życia Szkoły”. Dla przypomnienia – nauka matematyki w tej metodzie dzieli się na tzw. Środowiska, które odpowiadają działom matematyki u nas, np. geometria, algebra itp. „Klocki” to właśnie jedno ze Środowisk, którego korzyści dla rozwoju inteligencji przestrzennej u dzieci i pomoc przy wprowadzeniu dziecka w świat programowania są nieocenione. Klocki rozbudzają, tak jak na początku zaznaczono, myślenie komputacyjne wśród...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Życie Szkoły"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Dołącz do 10000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania i motywowania uczniów edukacji wczesnoszkolnej.

Otrzymuj gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia, pracować z uczniem ze SPE oraz jak podnosić ich aktywność.

1000 artykułów online
50 lat na rynku
Dostęp online i offline
107 numerów archiwalnych
160 scenariuszy zajęć
40 autorów – specjalistów
Życie Szkoły • Prenumerata już od 399 zł/rok

Przypisy