Wobliczu nowej podstawy programowej, kładącej duży nacisk na kodowanie już od najmłodszych lat, warto poszukać nowych, a przede wszystkim skutecznych sposobów na rozwijanie myślenia komputacyjnego u uczniów edukacji wczesnoszkolnej. Z pomocą może tutaj przyjść innowacyjna metoda nauczania matematyki autorstwa prof. Milana Hejnego, przybliżana przez nas już w poprzednich kilku numerach „Życia Szkoły”. Dla przypomnienia – nauka matematyki w tej metodzie dzieli się na tzw. Środowiska, które odpowiadają działom matematyki u nas, np. geometria, algebra itp. „Klocki” to właśnie jedno ze Środowisk, którego korzyści dla rozwoju inteligencji przestrzennej u dzieci i pomoc przy wprowadzeniu dziecka w świat programowania są nieocenione. Klocki rozbudzają, tak jak na początku zaznaczono, myślenie komputacyjne wśród...
Jak stawić czoła kodowaniu w nowej podstawie programowej?
Środowisko „Klocki” według metody prof. Hejnego jako sposób na rozwój myślenia komputacyjnego