Zapraszamy również do wzięcia udziału w Certyfikowanej V Ogólnopolskiej Konferencji Neurodydaktycznej!
REKLAMA
Nie ulega wątpliwości, że kreatywność jest pożądana w procesie uczenia się, nauczyciele dostrzegają jej potencjał i tworzą przestrzeń do tego, by uczniowie mogli ją rozwijać. Badacze problemu stworzyli następujący profil osoby kreatywnej:
- Jest wrażliwa na problemy.
- Ma zaufanie do swojego sposobu myślenia.
- Wie, na czym polega konkretny problem i potrafi się na nim skupić.
- Bez wysiłku określa cel i potrafi wskazać sposoby, które mają pomóc jej go osiągnąć.
- Ma otwarty umysł – nie myśli szablonowo i w każdej chwili jest skłonna przyjąć nową ideę.
- Podejmuje lub planuje szereg prób, nie ograniczając swoich działań tylko do jednego sposobu postępowania, ma świadomość tego, że istnieją różne drogi.
- Charakteryzuje się plastycznością w sposobie myślenia, działania i postrzegania.
- Ma umiejętność przystosowania się do nowych sytuacji i zmian.
- Zna swoją wartość.
- Zna potęgę myślenia i ma świadomość tego, że należy wciąż doskonalić i usprawniać te procesy.
- Wie, że myślenie jest po to, by lepiej zrozumieć rzeczywistość, podejmować decyzje, które wpłyną na jakość sposobów postępowania, a nie po to, żeby udowodnić swoją mądrość innym.
- Jest oryginalna.
- Potrafi nadawać przedmiotom nowe funkcje i znaczenia, zastosowania i sposoby wykorzystania.
- Ma zdolność do analizy, dostrzega najdrobniejsze szczegóły, różnice.
- Ma zdolność do łączenia różnych elementów w całość.
- Ma giętkość myś...