Ale trzeba zaznaczyć, że w minionym roku szkolnym, kiedy prowadziłam klasę trzecią, jednym z najczęściej pojawiających się na początku lekcji pytań było: „Czy będziemy się dziś bawić w autobus?”. Dlatego też zabawa, którą dzieci uwielbiają, często gości na zajęciach matematycznych. Bazuje ona na codziennych doświadczeniach uczniów zdobywanych w środkach komunikacji miejskiej. Kształtuje pojęcie liczby w aspekcie porządkowym
i kardynalnym, uczy dodawania i odejmowania w sposób czynnościowy, układania zadań tekstowych, rozwijania umiejętności formułowania uogólnień, myślenia przyczynowo-skutkowego oraz kształtuje umiejętność porównywania różnicowego. To przykład...
"Czy będziemy się dziś bawić w autobus?"
W niniejszym artykule chciałybyśmy się podzielić pomysłem na zabawę edukacyjną, która od czasu poznania metody prof. M. Hejnego na stałe zagościła w naszej pracy z dziećmi na lekcjach matematyki. Była to jedna z pierwszych zabaw, którą wprowadziłyśmy w pracy z sześciolatkami.