Ale trzeba zaznaczyć, że w minionym roku szkolnym, kiedy prowadziłam klasę trzecią, jednym z najczęściej pojawiających się na początku lekcji pytań było: „Czy będziemy się dziś bawić w autobus?”. Dlatego też zabawa, którą dzieci uwielbiają, często gości na zajęciach matematycznych. Bazuje ona na codziennych doświadczeniach uczniów zdobywanych w środkach komunikacji miejskiej. Kształtuje pojęcie liczby w aspekcie porządkowym
i kardynalnym, uczy dodawania i odejmowania w sposób czynnościowy, układania zadań tekstowych, rozwijania umiejętności formułowania uogólnień, myślenia przyczynowo-skutkowego oraz kształtuje umiejętność porównywania różnicowego. To przykład...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Życie Szkoły"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 10000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania i motywowania uczniów edukacji wczesnoszkolnej.
Otrzymuj gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia, pracować z uczniem ze SPE oraz jak podnosić ich aktywność.