"Czy będziemy się dziś bawić w autobus?"

Pedagogiczne inspiracje

W niniejszym artykule chciałybyśmy się podzielić pomysłem na zabawę edukacyjną, która od czasu poznania metody prof. M. Hejnego na stałe zagościła w naszej pracy z dziećmi na lekcjach matematyki. Była to jedna z pierwszych zabaw, którą wprowadziłyśmy w pracy z sześciolatkami.

Ale trzeba zaznaczyć, że w minionym roku szkolnym, kiedy prowadziłam klasę trzecią, jednym z najczęściej pojawiających się na początku lekcji pytań było: „Czy będziemy się dziś bawić w autobus?”. Dlatego też zabawa, którą dzieci uwielbiają, często gości na zajęciach matematycznych. Bazuje ona na codziennych doświadczeniach uczniów zdobywanych w środkach komunikacji miejskiej. Kształtuje pojęcie liczby w aspekcie porządkowym
i kardynalnym, uczy dodawania i odejmowania w sposób czynnościowy, układania zadań tekstowych, rozwijania umiejętności formułowania uogólnień, myślenia przyczynowo-skutkowego oraz kształtuje umiejętność porównywania różnicowego. To przykład...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Życie Szkoły"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Dołącz do 10000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania i motywowania uczniów edukacji wczesnoszkolnej.

Otrzymuj gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia, pracować z uczniem ze SPE oraz jak podnosić ich aktywność.

1000 artykułów online
50 lat na rynku
Dostęp online i offline
107 numerów archiwalnych
160 scenariuszy zajęć
40 autorów – specjalistów
Życie Szkoły • Prenumerata już od 399 zł/rok

Przypisy