Kształtowanie pojęcia liczby stanowi jedno z ważniejszych zadań na pierwszym szczeblu edukacyjnym. Dziecięce doświadczenia w tym zakresie sięgają okresu przedszkolnego (a bardzo często wcześniejszych lat), kiedy to dziecko posługuje się konkretnymi wielkościami, jak również dokonuje pierwszych prób liczenia w zakresie 101. Liczby, podobnie jak litery, otaczają nas niemalże zewsząd. Już samo posługiwanie się pilotem telewizyjnym, telefonem komórkowym i klikanie w odpowiednie przyciski opatrzone cyframi, jak również posiadanie elektronicznych zegarów, kalendarzy ściennych pozwala dzieciom wstępnie oswoić się ze znakami graficznymi poszczególnych cyfr2.
REKLAMA
Liczby w edukacji matematycznej odgrywają istotną rolę. Jak piszą M. Skura i M. Lisicki: „liczby są kluczowe dla właściwego rozumienia matematyki, a także w rozwoju zdolności poznawczych człowieka. Liczby i podstawowe operacje na liczbach są fundamentem dla konstruowania dalszych pojęć matematycznych. Są one r...