Nauka przez zabawę

Zajęcia na czasie

Klasy 1–3 to najważniejszy etap życia każdego dziecka. To w tym czasie zdobywa ono podstawową wiedzę, swoisty fundament, bazę, która będzie rozbudowywana w klasach programowo wyższych.

W otaczającej nas szkolnej rzeczywistości zaobserwować możemy pęd za ocenami i to już od najmłodszych lat. Sami nauczyciele rozliczani są przez dyrektora za wyniki diagnoz, różnych testów zewnętrznych, bo przecież to czyni ich szkołę atrakcyjną. My, nauczyciele, zatracamy się w tym, zatracamy swój potencjał, energię i chęci, a przede wszystkim zatracamy w tym wszystkim dzieci, ich entuzjazm i naturalną chęć uczenia się.
W swoich założeniach nowa podstawa programowa wprowadza zmianę podejścia do nauczania i uczenia się dziecka. Spojrzenie na holistyczny rozwój ucznia, z uwzględnieniem prawa do jego różnych aktywności, wyraża się m.in. w zaniechaniu zewnętrznych badań osiągnięć po klasie III szkoły podstawowej. Ważne, abyśmy jako środowisko nauczycielskie wdrożyli tę programową zmianę i planowali zajęcia kształcenia zintegrowaneg...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Życie Szkoły"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy