W otaczającej nas szkolnej rzeczywistości zaobserwować możemy pęd za ocenami i to już od najmłodszych lat. Sami nauczyciele rozliczani są przez dyrektora za wyniki diagnoz, różnych testów zewnętrznych, bo przecież to czyni ich szkołę atrakcyjną. My, nauczyciele, zatracamy się w tym, zatracamy swój potencjał, energię i chęci, a przede wszystkim zatracamy w tym wszystkim dzieci, ich entuzjazm i naturalną chęć uczenia się.
W swoich założeniach nowa podstawa programowa wprowadza zmianę podejścia do nauczania i uczenia się dziecka. Spojrzenie na holistyczny rozwój ucznia, z uwzględnieniem prawa do jego różnych aktywności, wyraża się m.in. w zaniechaniu zewnętrznych badań osiągnięć po klasie III szkoły podstawowej. Ważne, abyśmy jako środowisko nauczycielskie wdrożyli tę programową zmianę i planowali zajęcia kształcenia zintegrowaneg...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Życie Szkoły"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 10000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania i motywowania uczniów edukacji wczesnoszkolnej.
Otrzymuj gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia, pracować z uczniem ze SPE oraz jak podnosić ich aktywność.