W otaczającej nas szkolnej rzeczywistości zaobserwować możemy pęd za ocenami i to już od najmłodszych lat. Sami nauczyciele rozliczani są przez dyrektora za wyniki diagnoz, różnych testów zewnętrznych, bo przecież to czyni ich szkołę atrakcyjną. My, nauczyciele, zatracamy się w tym, zatracamy swój potencjał, energię i chęci, a przede wszystkim zatracamy w tym wszystkim dzieci, ich entuzjazm i naturalną chęć uczenia się.
W swoich założeniach nowa podstawa programowa wprowadza zmianę podejścia do nauczania i uczenia się dziecka. Spojrzenie na holistyczny rozwój ucznia, z uwzględnieniem prawa do jego różnych aktywności, wyraża się m.in. w zaniechaniu zewnętrznych badań osiągnięć po klasie III szkoły podstawowej. Ważne, abyśmy jako środowisko nauczycielskie wdrożyli tę programową zmianę i planowali zajęcia kształcenia zintegrowaneg...
Nauka przez zabawę
Klasy 1–3 to najważniejszy etap życia każdego dziecka. To w tym czasie zdobywa ono podstawową wiedzę, swoisty fundament, bazę, która będzie rozbudowywana w klasach programowo wyższych.