Wspomaganie dzieci z trudnościami poza szkołą. Terapia czaszkowo-krzyżowa

Wspomaganie ucznia

Klasa szkolna jest odzwierciedleniem kształtu i trendów życia społecznego. Wszelkie zmiany – pozytywne i negatywne – mają swoje odzwierciedlenie w zachowaniach dzieci. W tej sytuacji wydaje się, że nauczyciel jest osobą, która najwcześniej i najpełniej doświadcza przejawów problemów i sukcesów społeczeństwa.

W tym kontekście naturalne jest, że szkoła pracuje z dziećmi, których trudności istotnie wpływają na ich rozwój, zachowanie, uczenie się. Szkoła, która jest instytucją opiekuńczo-edukacyjną, ze swej natury nie podejmuje i nie powinna podejmować działań terapeutycznych, czynią to podmioty wyspecjalizowane zarówno w ramach systemu oświaty (jak poradnie psychologiczno-pedagogiczne), jak spoza tego systemu.

Wśród wielu typów terapii proponowanych dzieciom (adresowana także do dorosłych) jest terapia czaszkowo-krzyżowa, oferowana przez terapeutów/ fizjoterapeutów zajmujących się ogólnie rozumianą terapia manualną.

REKLAMA

Terapia czaszkowo-krzyżowa

W latach 30. XX wieku doktor William Sutherland rozwinął różnorodne podejście terapeutyczne w opar...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Życie Szkoły"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy