Czas trwania zajęć | 4 godziny lekcyjne |
Cele ogólne | • ukazanie dzieciom ścisłego związku matematyki z przyrodą • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych uczniów • budzenie miłości do ojczystej przyrody |
Cele szczegółowe | Uczeń: • aktywnie uczestniczy w poznawaniu bogactwa i piękna rodzimej przyrody • dostrzega związek matematyki z przyrodą • rozumie konieczność poszanowania przyrody • współuczestniczy w wykonywaniu pomocy dydaktycznych o charakterze matematyczno przyrodniczym • potrafi „czytać” Księgę Przyrody • poznaje osiągnięcia Fibonacciego – wybitnego matematyka i badacza przyrody • umie w sposób wybiórczy korzystać z różnych źródeł informacji naukowej |
Metody i formy pracy | • pogadanka • rozmowa kierowana • działania praktyczne pod kierunkiem nauczyciela • praca indywidualna i zespołowa z różnymi źródłami informacji |
Materiały i środki dydaktycze | Dostępne atlasy przyrodnicze roślin i zwierząt, internet, komputer, płyta CD „Odgłosy Polskiej Przyrody” lub inny materiał prezentujący odgłosy przyrody, odtwarzacz płyt CD, zestaw kartek z nazwami ptaków (do losowania podczas podziału na grupy), materiały i środki dydaktyczne zamieszczone przy opisach wykonania poszczególnych zadań |
Przebieg zajęć:
- Część wstępna
Nauczyciel zaprasza dzieci na Koncert Polskiej Przyrody. Odtwarza głosy ptaków...