W dzisiejszej szkole odchodzi się od modelu „zakuwania” przez uczniów danej wiedzy. Dawniej takie podejście było praktykowane częściej. Wynikało to zapewne nie tylko z braku wiedzy na temat innych metod i technik, ale także z braku odpowiednich narzędzi, a w pewnych przypadkach również z niechęci nauczyciela do stosowania bardziej innowacyjnych metod pracy z uczniami. Obecnie większość nauczycieli posiada bogaty warsztat pracy i używa swojej kreatywności, bazując na wielu poznanych wcześniej sposobach uatrakcyjnienia nauki w szkole. Wbrew pozorom mapy myśli i mnemotechniki, przy odpowiedniej modyfikacji można z powodzeniem stosować w pracy uczniami w klasach I–III. A po reformie od roku szkolnego 2017/2018 także w klasie IV.
REKLAMA
Co to jest mnemotechnika?
Mnemotechnika to „zespół sposobów ułatwiających zapamiętywanie nowego materiału”. W prostych słowach – to sprytna technika pozwalaj...