Zadania szczegółowe z zakresu:
REKLAMA
Motoryczności | • wzmacnianie osłabionych i rozciągniętych mięśni grzbietu • wzmacnianie mięśni ściągających łopatki • rozciągnięcie przykurczonych mięśni klatki piersiowej (mięsień piersiowy wielki i mały) • zwiększenie pojemności życiowej płuc |
Umiejętności: | • korekcja postawy podczas zabawy • utrwalanie nawyku przyjmowania prawidłowej postawy |
Wiadomości: | • dostrzeganie różnicy między prawidłową i nieprawidłową postawą ciała • potrzeba uczestnictwa w lekcji gimnastyki korekcyjnej |
Kształtowanie postaw: | • samokontrola i samoocena postawy ciała |
Wiek ćwiczących: | 10 lat |
Zadanie | Sposób realizacji | Znaczenie korekcyjne | Czas | Uwagi |
CZĘŚĆ WSTĘPNA | ||||
Czynności organizacyjno- -porządkowe |
Zbiórka w siadzie skrzyżnym, w postawie skorygowanej. Powitanie. Podanie zadań lekcji | Kształtowanie nawyku przyjmowania prawidłowej postawy | 1 min | Ułożenie ramion i przedramion pod kątem 90 stopni (pozycja „świecznik” lub „skrzydełka”) |
Zabawa ożywiająca „Berek sanitariusz” |
Osoba „zberkowana” wykonuje leżenie przodem na dowolnie wybranym kocyku – ramiona w „świecznik”, w dłoniach trzyma dwie szarfy. Możliwość dalszego uczestnictwa w zabawie daje odtransportowanie jej przez dwóch dowolnych uczestników berk... |