Starówka w Gąbkowicach
Cele:
REKLAMA
- wychowawczy: rozwijanie właściwego stosunku uczniów do zabytków i elementów architektury; kształtowanie właściwych postaw dzieci wobec pomysłów i pracy rówieśników,
- dydaktyczny: uwrażliwianie wychowanków na kształt i fakturę; rozbudzanie ich zainteresowań architekturą miejską (nową i dawną),
- w sferze umiejętności: usprawnianie mięśni dłoni; rozwijanie umiejętności tworzenia kompozycji przestrzennej o walorach dekoracyjnych i użytkowych; rozwijanie umiejętności pracy w grupie; pogłębianie umiejętności wyrażania własnych myśli i spostrzeżeń w pracy plastycznej;
Przybory: gąbki – gąbkowe zmywaki kuchenne, kolorowe papiery i folie samoprzylepne, tekturka, tasiemki, klej wikol, nożyczki, szpilki, płyta styropianowa.
Narracja: Nauczyciel prowadzi pogadankę z uczniami prezentując zdjęcia starej zabudowy miejskiej: Czy chcielibyście wybrać się na spacer po Starym Mieście? Czy zauważacie jakieś różnice w zabudowie starej i nowej części miasta? Jakie budowle przeważają na miejskich Starówkach? Jak wyglądają dawne kamienice? Czy są wysokie? Czym się różnią od sie...