Dział: TIK w szkolnej ławce

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Baamboozle – darmowy bank i generator gier

Nauczanie przez zabawę jest jedną z bardziej oczekiwanych form aktywności wśród uczniów. Doskonale w tym zakresie sprawdzi się gra dydaktyczna jako jedna z aktywizujących metod kształcenia. Gry, w których biorą udział uczniowie, nie tylko ułatwiają zdobywanie czy też pogłębianie wiedzy i umiejętności, ale kształtują również szereg kompetencji społecznych.

Czytaj więcej

Miasteczko ruchu drogowego - Zaprogramowana makieta

Scenariusz zajęć

Bezpieczeństwo na drodze to temat ważny, do którego warto z uczniami regularnie wracać. Przedstawiony w atrakcyjnej formie, wzbogacony o różnorodne aktywności, zarówno konstrukcyjne, jak i oparte na programowaniu oraz podstawach druku 3D, ma szansę zostać w dziecięcej pamięci na długo i pomóc wyrobić nawyk ostrożnego poruszania się po drogach czy zwracania uwagi między innymi na zasady obowiązujące podczas przechodzenia na drugą stronę ulicy.

Czytaj więcej

Gry w edukacji wczesnoszkolnej z wykorzystaniem platformy Educaplay

Educaplay jest platformą służącą do tworzenia multimedialnych zadań dydaktycznych. Pozwala przygotować interaktywne materiały, angażując w ten sposób uczniów do aktywnego uczestnictwa w lekcji, a tym samym stwarzając alternatywne, atrakcyjne dla ucznia i nauczyciela formy poszerzania wiedzy i umiejętności. Obsługa programu odbywa się za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Dostęp do platformy znajdziemy na stronie internetowej pod adresem: https://www.educaplay.com/.

Czytaj więcej

Jak pracować zgodnie z modelem STEAM?

Dzieciom od wczesnych lat życia powtarza się, że nauka jest niezwykle istotna, jest kluczem do sukcesu oraz że uczyć będą się stale, gdyż życie to ciągłe nowości i okazje do poszerzania wiedzy. Aktualne trendy w edukacji są już nieco inne, zakładają bowiem rozszerzenie koncepcji lifelong learning o element twórczy.

Czytaj więcej

Kodowanie w szkole korzyści i propozycje zabaw

Nie bez przyczyny kodowanie odgrywa istotną rolę w nowej podstawie programowej. W obecnym świecie podczas procesu edukacji coraz większy nacisk kładzie się na naukę obsługi nowoczesnego sprzętu i oprogramowania. Dzieje się tak m.in. przez to, że dzieci już od najmłodszych lat mają dostęp do nowoczesnych technologii. Wczesny kontakt dzieci z programowaniem ułatwi im sprawniejsze posługiwanie się nowoczesną technologią informacyjną oraz rozwinie zainteresowania w tej dziedzinie. Jak kształtować kompetencje kluczowe u dzieci w wieku wczesnoszkolnym, wykorzystując kodowanie?

Czytaj więcej

Odwrócona klasa jako skuteczna metoda zaangażowania uczniów w proces edukacyjny

Ktoś może pomyśleć, że odwrócona klasa polega tylko na tym, że zadajemy uczniom różne rzeczy do nauczenia się w domu, a w klasie to sprawdzamy. Jest to bardzo duże uproszczenie – także nieco krzywdzące dla wszystkich bardzo ciekawych lekcji, które odbywają się w sposób odwrócony. Czym jest odwrócona klasa? Na co zwrócić uwagę?

Czytaj więcej

Escape room w klasie

Pokój zagadek, czyli escape room – to bardzo popularne swojego czasu pojęcie zakładające, że grupa osób jest uwięziona w danym pokoju i ma za zadanie rozwiązywać zagadki, aby się uwolnić. Na opuszczenie pomieszczenia ma określony czas. Podczas rozwiązywania zagadek gra się zespołowo i szuka kolejnych wskazówek. Można także skonsultować się z mistrzem gry przy użyciu walkie-talkie. Jak możemy wykorzystać tę zabawę w szkole?

Czytaj więcej

Gamifikacja w szkole

Powiedzmy uczniom – zagrajmy w grę! Tylko w jaką? Planszową? Online? Nieco inną – z grywalizacją w tle. Tylko jak to zrobić? Jak grać? Jakie są zasady i czego potrzebujemy?

Czytaj więcej