Kto z nas nie grał w różne gry? Kiedyś pewnie planszowe lub w gry na dworze z rówieśnikami. Czego potrzebowaliśmy, gdy byliśmy młodsi? Nawet nie przebrań – tylko pomysłu, fabuły i może czasem kilku rekwizytów, których nie trzeba było jakoś specjalnie przygotowywać. Grało się przez określony czas. Czasem zdobywało się szklane kulki, a płaciło liśćmi. Czasem było jeszcze inaczej. Wszystko zależało od nas. I podobnie jest z gamifikacją w edukacji. Wszystko zależy od nas. Graczami są uczniowie, tylko kontekst jest inny – edukacyjny.
REKLAMA
Ćwiczenie – pytania dla nas
Zanim zaczniemy w klasie pracę z gamifikacją, zadajmy sobie sami pytanie o to, czym dla nas jest gamifikacja i po czym poznamy, że uczniom się podoba? Co możemy zrobić, żeby tworzenie gry stało się i dla nas przyjemnością?
Jak zaprojektować grę?
Jeśli chcemy przygotować na naszych zajęciach grę dla uczniów – powinniśmy wziąć pod uwagę kilka różnych elementów. Nie jest to zamknięta lista, ale pokazuje dobre kierunki i podstawy. Możemy je potem jeszcze rozwijać.
- Misja w grze. To, czym będą zajmować się uczniowie. Jakie jest ich zadanie w grze. Czy muszą coś zebrać, na przykład jakieś odznaki czy punkty, żeby coś osiągnąć? Czy muszą ochronić jedną postać bajkową przed jakąś inn...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Życie Szkoły"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 10000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania i motywowania uczniów edukacji wczesnoszkolnej.
Otrzymuj gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia, pracować z uczniem ze SPE oraz jak podnosić ich aktywność.