Wszelkie aplikacje o charakterze multimedialnych e–booków zwanych także w niektórych przypadkach audiobookami lub książkami mówionymi pozwalają na realizację wielu ważnych i atrakcyjnych dla ucznia I etapu edukacyjnego ćwiczeń z zakresu kształcenia kompetencji polonistycznych i społecznych. Te, które oparte są w głównej mierze na funkcji dźwiękowego odsłuchiwania treści utworów literackich umożliwiają indywidualne rozbudzanie i kształcenie sprawności uważnego słuchania (co z takim trudem przychodzi podczas zbiorowego odtwarzania w klasie dźwiękowych nagrań słuchowisk i opowiadań) oraz kontakt ucznia ze słowem mówionym i jego analityczny odbiór (co ma swoje odbicie w przyszłości podczas delektowania się czy też refleksyjnego odbioru audycji radiowych).
REKLAMA
Dla dzieci czytających tradycyjne książki audiobooki powinny stanowić dodatkowy wymiar kontaktu z dziełem literackim w nowej, interaktywnej formie oddziałującej na słuch, a także pośrednio na wzrok, choć w innym wymiarze. Audiobooki to nagrane dźwiękowo interpretacje książek, utworów literackich reprezentujących różne rodzaje i gatunki, w wykonaniu jednego lub większej liczby lektorów. Im jest ich więcej, im większy jest podział na role, tym łatwiejszy i przyjemniejszy w odbiorze jest efekt. Audiobooki to nie tylko zwykłe odczytanie tekstów, ale ich interpretacja przez osoby czytające. Dobry lektor potrafi bowiem porwać słuchacza, nie pozwala mu na uciekanie myślami w kierunku innych spraw, przyciąga i gwarantuje świetną rozrywkę. Ponadto poza głosem lektora pojawiają się w nich wszelkie możliwe dźwięki otoczenia oraz muzyka ilustrująca treść. Dodatkowym walorem większości książek mó...