Tak często chcielibyśmy powiedzieć o uczniach, bowiem naturalną aktywnością dziecka jest ruch, który sprawia, że świat wokół wiruje, przedmioty się unoszą, a obraz wokół wciąż się zmienia. Tak wywoływana zmiana dotyczy nie tylko otoczenia dziecka, ale jest właściwością także jego samego. Ruch bowiem, jak pisze Carla Hannaford [Zmyślne ruchy, które doskonalą umysł. Warszawa 1998], „(ruch)… jest podstawą do kształtowania wzroku, poznawania i badania kształtu i form naszego otoczenia, a także wzajemnych interakcji z ludźmi i siłami znajdującymi się wokół nas”. Współczesne osiągnięcia neurobiologii i wiedza o pracy mózgu wyraźnie wskazują na stymulującą i integrującą funkcję ruchu. Wedłu...
Ruch w edukacji
„Gdzie nie posieją mnie – wyrosnę,
Nigdzie mnie nie ma, jestem wszędzie.”
K. Wierzyński, „Gdzie nie posieją mnie”