Cele szczegółowe |
- rozwijanie umiejętności pracy samodzielnej i w grupie,
- ćwiczenie i rozwijanie umiejętności przemawiania przed publicznością,
- rozwijanie kreatywnego myślenia i tworzenia,
- rozwijanie koordynacji ruchowej poprzez zabawę,
- umiejętność określania kierunków świata przy pomocy kompasu,
- wykorzystywanie i utrwalanie nowego słownictwa podczas zajęć, tj. fauna, flora, bór, dżungla, park, las deszczowy, piktogramy, symbioza, leśniczy, recykling, Aztekowie,
- umiejętność rysowania przestrzennego poprzez tworzenie mapy wyprawy,
- formułowanie i wyrażanie własnego zdania podczas pogadanek i dyskusji,
- znajdywanie zwierząt i roślin podczas przypisywania ich do odpowiednich warstw lasu,
- współtworzenie jednej drużyny z wydzielonym wewnątrz niej rolami,
- wykonywanie doświadczeń związanych z badaniem warunków życia w lesie,
- uważne słuchanie ze zrozumieniem i udzielanie adekwatnych odpowiedzi,
- wyrażanie swoich uczuć, emocji i pragnień,
- odpowiadanie na pytania,
- rozwijanie pomysłowości w trakcie zadań manualnych,
- stymulowanie i rozwijanie wyobraźni,
- wcielanie się w różne role i wspólne ustalanie celu i działania,
- uświadomienie potrzeby ochrony środowiska
|
Metody i techniki pracy |
- burza mózgów,
- pogadanki,
- prezentacje,
- kreatywna praca grupowa,
- praca zespołowa,
- rysowanie mapy,
- praca z kompasem,
- warsztaty meteorologiczne,
- wykonanie zadania w ograniczonym czasie,
- ćwiczenia manualne
|