Thandiwe Chama – laureatka Międzynarodowej Dziecięcej Nagrody Pokojowej

Scenariusz zajęć z cyklu „Oni zmieniają świat”

Oni zmieniają świat
Grupy wiekowe  Klasy I–III szkoły podstawowej
Cel ogólny zajęć Wszechstronne wsparcie rozwoju sfery poznawczej, ruchowej i społecznej u dziecka ze szczególnym naciskiem na rozwijanie umiejętności budowania myślenia abstrakcyjnego. Wszystko to za sprawą doświadczeń zdobytych poprzez tematyczne zabawy związane z postacią Thandiwe Chamy – laureatki Międzynarodowej Nagrody Pokojowej
Cele szczegółowe a) poznawczy, uczeń:
  • ćwiczy pamięć, przypominając sobie wydarzenia z dnia poprzedniego,
  • poznaje nowe słownictwo i pojęcia (np. nobilitacja, subiektywne, obiektywne, zakasać rękawy, wziąć sprawy w swoje ręce),
  • rozpoznaje ogólnoświatowe i polskie nagrody przyznawane w różnych dziedzinach wraz z wybranymi laureatami,
  • pracuje z mapą świata, poznając kolejne kraje,
  • uczy się demokracji na przykładzie klasowego głosowania,
  • porównuje cechy wspólne i odmienne różnych kandydatów,
  • analizuje i uzasadnia swój wybór;
     
b) społeczny, uczeń:
  • uczy się współpracy, tolerancji i cierpliwości do pozostałych uczniów podczas wspólnych odpowiedzi i burz mózgu,
  • uczy się dokonywać wyboru poprzez udział w głosowaniu,
  • uczy się zachowania stosownego do sytuacji, podczas wspólnego wyciszenia,
  • bierze czynny udział podczas wspólnych zadań z rówieśnikami;
     
c) fizyczny, uczeń:
  • rozwija małą motorykę podczas tworzenia własnej nagrody z naczyń ceramicznych,
  • naśladuje nauczyciela, powtarzając jego ruchy podczas ćwiczenia z oddechem,
  • potrafi odpowiednio reagować na polecenia słowne,
  • uczy się wyciszać przy pomocy zabaw oddechowych;
     
d) emocjonalny, uczeń:
  • uczy się opanowywać emocje podczas wspólnego udzielania odpowiedzi,
  • opanowuje emocje podczas wymieniania nagród i ich laureatów w ulubionych dla siebie dziedzinach,
  • tworzy swoją własną nagrodę,
  • samodzielnie wskazuje kandydata do nagrody,
  • przeżywa emocje związane z głosowaniem,
  • trenuje asertywność podczas oddania samodzielnie głosu,
  • uczy się wyciszania poprzez pracę z oddechem
Metody i techniki pracy
  • dyskusje,
  • burza mózgów,
  • pogawędki,
  • kreatywne tworzenie podczas zabawy z porcelaną,
  • wybory wraz z głosowaniem,
  • praca z oddechem podczas wyciszających ćwiczeń
N...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Życie Szkoły"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy