Cele szczegółowe |
a) poznawczy, uczeń:
- ćwiczy pamięć, przypominając sobie wydarzenia z dnia poprzedniego,
- poznaje nowe słownictwo i pojęcia (np. nobilitacja, subiektywne, obiektywne, zakasać rękawy, wziąć sprawy w swoje ręce),
- rozpoznaje ogólnoświatowe i polskie nagrody przyznawane w różnych dziedzinach wraz z wybranymi laureatami,
- pracuje z mapą świata, poznając kolejne kraje,
- uczy się demokracji na przykładzie klasowego głosowania,
- porównuje cechy wspólne i odmienne różnych kandydatów,
- analizuje i uzasadnia swój wybór;
b) społeczny, uczeń:
- uczy się współpracy, tolerancji i cierpliwości do pozostałych uczniów podczas wspólnych odpowiedzi i burz mózgu,
- uczy się dokonywać wyboru poprzez udział w głosowaniu,
- uczy się zachowania stosownego do sytuacji, podczas wspólnego wyciszenia,
- bierze czynny udział podczas wspólnych zadań z rówieśnikami;
c) fizyczny, uczeń:
- rozwija małą motorykę podczas tworzenia własnej nagrody z naczyń ceramicznych,
- naśladuje nauczyciela, powtarzając jego ruchy podczas ćwiczenia z oddechem,
- potrafi odpowiednio reagować na polecenia słowne,
- uczy się wyciszać przy pomocy zabaw oddechowych;
d) emocjonalny, uczeń:
- uczy się opanowywać emocje podczas wspólnego udzielania odpowiedzi,
- opanowuje emocje podczas wymieniania nagród i ich laureatów w ulubionych dla siebie dziedzinach,
- tworzy swoją własną nagrodę,
- samodzielnie wskazuje kandydata do nagrody,
- przeżywa emocje związane z głosowaniem,
- trenuje asertywność podczas oddania samodzielnie głosu,
- uczy się wyciszania poprzez pracę z oddechem
|