Grupa docelowa |
Klasa III szkoły podstawowej |
Cel ogólny |
Wspieranie rozwoju dziecka podczas zajęć prezentujących ludzi, którzy znacząco wpłynęli na kształt współczesnego świata |
Cele szczegółowe |
Uczeń:
- słucha ze zrozumieniem,
- odpowiada na pytania,
- porusza się po osi czasu i orientuje się w czasowych ciągach przyczynowo-
- -skutkowych,
- poznaje znaczenie i wykorzystuje nowe słownictwo, np.: fotowoltaika, wynalazca, konstruktor, odkrywca, mecenas, filantrop, innowacyjność,
- rozwija umiejętności pracy w grupie i zespole,
- ćwiczy i rozwija umiejętność przemawiania przed publicznością,
- poszerza wiedzę w zakresie tematów technicznych, tj. informatyka, fizyka, matematyka, astronomia,
- rozwija kreatywne myślenie, rozwiązywanie problemów i wyobraźnię,
- rozróżnia prywatne marzenia od tych czyniących dobro innym,
- rozwija koordynację ruchową poprzez zabawę,
- dostrzega i nazywa problemy współczesnego świata,
- analizuje i rozwiązuje problemy w sposób innowacyjny
|
Metody i formy pracy |
Pogadanki, dyskusje, prezentacje, burza mózgów, wspólne i samodzielne kreatywne myślenie, współpraca przy tworzeniu wynalazku, wykonanie zadania w ograniczonym czasie, piosenka, relaksacja, ćwiczenie uważności, ćwiczenie ruchowe |
Pomoce dydaktyczne |
Ilustracje przedstawiające cztery wynalazki; ilustracje zaznaczone na osi czasu (narodziny Chrystusa, układ ciał niebieskich, żarówka, samochód, samolot, komputer); przedmioty użyte przy tworzeniu wynalazku (np. papierowy talerzyk, papierowe kubki, naklejki, kolorowe sznurki, plastikowe nakrętki różnej wielkości, kolorowe pompony, wycinanki, nożyczki, dwie różnej wielkości puste butelki plastikowe, kartonowe opakowanie po jajkach); duży zegar ścienny; ścienna mapa świata; laptop/rzutnik i prezentacja gry Blastar oraz miejsca położenia rakiety wystrzelonej przez Elona Muska; głośnik i utwór Space Oddity Davida Bowie; tablica magnetyczna i pisaki |