Cele szczegółowe |
a) poznawczy, uczeń:
- ćwiczy pamięć, przypominając sobie wydarzenia z dnia poprzedniego,
- poznaje nowe słownictwo i pojęcia (np. algorytm, media społecznościowe, patent, kąt prosty, wymiary, proporcje, precyzja, technik, emotka, wyższy level),
- poznaje składniki różnych przepisów kulinarnych (ciasto, sałatka grecka, sałatka owocowa, naleśniki),
- dowiaduje się, że są zadania, które mają więcej niż jedno poprawne rozwiązanie,
- poznaje uproszczoną definicję działania algorytmów,
- poznaje uproszczoną formę programowania,
- dowiaduje się, na jakiej zasadzie działają programy komputerowe i sterujące nimi algorytmy;
b) społeczny, uczeń:
- ćwiczy współpracę z innymi uczestnikami ćwiczeń,
- uczy się współpracy, tolerancji i cierpliwości w stosunku do pozostałych dzieci podczas wspólnych odpowiedzi i burzy mózgów,
- tworzy polecenia wykonywane przez innych rówieśników adekwatnie do poleceń używanych do programowania komputerów,
- utrwala społeczne zachowania obowiązujące podczas pracy i rozmowy w większym gronie,
- uczy się współpracy w grupie i w parze,
- bawi się, przestrzegając ograniczeń czasowych,
- uczy się ufać rówieśnikom,
- poznaje zasadę działania portali społecznościowych;
c) fizyczny, uczeń:
- rozwija motorykę małą podczas rysowania algorytmu dla robota kuchennego,
- rozwija motorykę dużą podczas ćwiczeń z rówieśnikami,
- aktywnie uczestniczy w zajęciach z elementami utrwalania umiejętności utrzymania równowagi,
- uczy się kontrolować własne ciało podczas zabawy z labiryntem,
- wykonuje ćwiczenia ruchowe w parach i większych grupach,
- potrafi odpowiednio zareagować na bodźce słuchowe,
- potrafi odpowiednio reagować na polecenia słowne,
- uczy się wyciszać przy pomocy zabaw oddechowych;
d) emocjonalny, uczeń:
- uczy się opanowywać emocje podczas wspólnego udzielania odpowiedzi,
- uczy się samodzielnej pracy, także pod presją czasu,
- wyraża s...
|