KAMIL WROŃSKI - nastoletni GENIUSZ Z POLSKI

Scenariusz zajęć z cyklu „Oni zmieniają świat”

Oni zmieniają świat
Grupa wiekowa Klasy I–III szkoły podstawowej
Cel ogólny zajęć Wsparcie wszechstronnego rozwoju dziecka ze szczególnym uwzględnieniem sfery poznawczej, ruchowej i społecznej. Wszystko to poprzez naukę algorytmów na podstawie prostych czynności wykonywanych w odpowiedniej kolejności wraz z przedstawieniem postaci Kamila Wrońskiego – najmłodszego polskiego studenta
Cele szczegółowe

a) poznawczy, uczeń:

REKLAMA

  • ćwiczy pamięć, przypominając sobie wydarzenia z dnia poprzedniego,
  • poznaje nowe słownictwo i pojęcia (np. algorytm, media społecznościowe, patent, kąt prosty, wymiary, proporcje, precyzja, technik, emotka, wyższy level),
  • poznaje składniki różnych przepisów kulinarnych (ciasto, sałatka grecka, sałatka owocowa, naleśniki),
  • dowiaduje się, że są zadania, które mają więcej niż jedno poprawne rozwiązanie,
  • poznaje uproszczoną definicję działania algorytmów,
  • poznaje uproszczoną formę programowania,
  • dowiaduje się, na jakiej zasadzie działają programy komputerowe i sterujące nimi algorytmy;
b) społeczny, uczeń:
  • ćwiczy współpracę z innymi uczestnikami ćwiczeń,
  • uczy się współpracy, tolerancji i cierpliwości w stosunku do pozostałych dzieci podczas wspólnych odpowiedzi i burzy mózgów,
  • tworzy polecenia wykonywane przez innych rówieśników adekwatnie do poleceń używanych do programowania komputerów,
  • utrwala społeczne zachowania obowiązujące podczas pracy i rozmowy w większym gronie,
  • uczy się współpracy w grupie i w parze,
  • bawi się, przestrzegając ograniczeń czasowych,
  • uczy się ufać rówieśnikom,
  • poznaje zasadę działania portali społecznościowych;
c) fizyczny, uczeń:
  • rozwija motorykę małą podczas rysowania algorytmu dla robota kuchennego,
  • rozwija motorykę dużą podczas ćwiczeń z rówieśnikami,
  • aktywnie uczestniczy w zajęciach z elementami utrwalania umiejętności utrzymania równowagi,
  • uczy się kontrolować własne ciało podczas zabawy z labiryntem,
  • wykonuje ćwiczenia ruchowe w parach i większych grupach,
  • potrafi odpowiednio zareagować na bodźce słuchowe,
  • potrafi odpowiednio reagować na polecenia słowne,
  • uczy się wyciszać przy pomocy zabaw oddechowych;
d) emocjonalny, uczeń:
  • uczy się opanowywać emocje podczas wspólnego udzielania odpowiedzi,
  • uczy się samodzielnej pracy, także pod presją czasu,
  • wyraża s...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Życie Szkoły"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy