Cele
szczegółowe |
a) poznawczy, uczeń:
- ćwiczy pamięć, przypominając sobie wydarzenia z dnia poprzedniego,
- poznaje nowe słownictwo i pojęcia (np. magia, pseudonim, wydawnictwo, selfpublishing, samowydanie, atrybut, inspirowane, język martwy, filantrop, organizacja charytatywna, oryginalny),
- poznaje sposób działania demokracji,
- słowotwórstwo,
- poznaje zasadę działania wyborów,
- dowiaduje się, na czym polegają aukcje charytatywne;
b) społeczny, uczeń:
- ćwiczy współpracę z innymi uczestnikami zajęć,
- uczy się współpracy w grupie,
- utrwala społeczne zachowania obowiązujące podczas pracy i rozmowy w większym gronie,
- bawi się, przestrzegając ograniczeń czasowych,
- uczy się podejmowania decyzji poprzez głosowanie,
- uczy się ufać rówieśnikom,
- uczy się pomagać obcym;
c) fizyczny, uczeń:
- rozwija motorykę małą podczas wykonywania własnej różdżki,
- rozwija motorykę dużą podczas ćwiczeń z rówieśnikami,
- uczestniczy w zajęciach z elementami logopedii (przy tworzeniu czarów),
- uczy się kontrolować własne ciało podczas zabawy z chustą animacyjną;
d) emocjonalny, uczeń:
- uczy się wyciszać podczas ćwiczeń oddechowych,
- wyraża swoje emocje podczas eksperymentów naukowych,
- uczy się samodzielnej pracy na czas,
- uczy się swoich uczuć podczas wyborów – nie zawsze wygranych,
- uczy się panowania nad emocjami i zachowaniem podczas przebywania w grupie,
- uczy się wyciszenia podczas zabawy z chustą animacyjną
|
Metody
i techniki pracy |
- pogadanka z elementami burzy mózgów,
- dyskusje,
- kreatywne tworzenie podczas zabawy,
- zabawy ruchowe,
- praca w zespołach i mniejszych grupach,
- wspólne tworzenie projektu,
- słowotwórstwo,
- ćwiczenia wyciszające z chustą anima...
|