Cele szczegółowe |
a) poznawczy, uczeń:
- ćwiczy pamięć, przypominając sobie wydarzenia z dnia poprzedniego,
- poznaje nowe słownictwo i pojęcia (np. wyobraźnia przestrzenna, rodak, rekord Guinnessa),
- poszerza umiejętność poruszania się po osi czasu,
- kształtuje umiejętność orientacji w terenie,
- uczy się szacowania odległości,
- uczy się zapamiętywania i wykorzystywania tego, co zapamiętane,
- rozwija kreatywne myślenie,
- ćwiczy koncentrację uwagi,
- analizuje i wyciąga wnioski, rysując proporcjonalnie,
- rozwija inteligencję przestrzenną oraz ruchową,
- rozwija koncentrację wraz z uspokajaniem oddechu;
b) społeczny, uczeń:
- ćwiczy współpracę z innymi uczestnikami zajęć,
- uczy się współpracy, tolerancji i cierpliwości odnośnie do pozostałych uczestników zajęć podczas wspólnych rywalizacji,
- podczas wspólnego wyciszenia uczy się zachowania stosownego do sytuacji,
- bierze czynny udział w rozwiązywaniu zadań w grupie z rówieśnikami,
- uczy się możliwie najlepiej rozwiązywać zdania w grupach,
- uczy się empatii w stosunku do innych podczas wykonywania wspólnych ćwiczeń z oddechem;
c) fizyczny, uczeń:
- rozwija małą motorykę podczas tworzenia własnej rzeźby przestrzennej,
- rozwija dużą motorykę podczas zabawy z mapą,
- naśladuje nauczyciela, powtarzając jego ruchy podczas ćwiczenia z oddechem,
- odpowiednio reaguje na polecenia słowne,
- uczy się wyciszać przy pomocy zabaw oddechowych,
- utrwala znajomość swojego ciała oraz kontrolę nad nim podczas wykonywania ćwiczeń po ciemku,
- rozwija umiejętność utrzymania równowagi podczas ćwiczeń oddechow...
|