Podczas planowania pracy w mieszanej wiekowo grupie założyłam, że moim głównym celem będzie przygotowanie uczniów do uczenia się, nie zaś wprowadzanie treści i sprawdzanie efektywności przekazywania wiedzy. Poprzez swoje działania chcę pomóc uczniom w nabywaniu nowych kompetencji, w kształtowaniu postaw, dzięki którym nauka – uczenie się, stanie się stałym elementem ich życia codziennego, nie zaś tylko obowiązkiem. Jestem przekonana, że rozbudzanie ciekawości, wspieranie twórczości i mocnych stron, rozwijanie kreatywności i myślenia poza schematami oraz poczucia niezależności, podmiotowości ucznia, przygotowanie do pracy w grupie bądź zespole, wzmacnianie autonomii, samodzielności oraz poczucia własnej wartości, kształtowanie wytrwałości i dociekliwości, wyrabianie refleksyjności, nawyków i poczucia sprawczości, są najważniejszymi zadaniami nauczycieli. Uważam je za tak ważne, że wszystkie inne cele, wynikające z podstawy programowej, stanowią dla mnie jedynie uzupełnienie programu kształcenia na pierwsze trzy lata pracy szkolnej. Powyższe założenia są na stałe wpisane we wszystkie aktywno...
TWORZYMY RAJ EDUKACYJNY – METODY PRACY WYKORZYSTYWANE W KOOPERATYWIE EDUKACYJNEJ PONAD HORYZONT
Artykuł jest częścią cyklu, w którym autorka opisuje swoje doświadczenia związane z pracą w nowo powstałej Kooperatywie Edukacyjnej Ponad Horyzont, będącej rodzicielską inicjatywą nowej formy edukacji domowej.