Podczas planowania pracy w mieszanej wiekowo grupie założyłam, że moim głównym celem będzie przygotowanie uczniów do uczenia się, nie zaś wprowadzanie treści i sprawdzanie efektywności przekazywania wiedzy. Poprzez swoje działania chcę pomóc uczniom w nabywaniu nowych kompetencji, w kształtowaniu postaw, dzięki którym nauka – uczenie się, stanie się stałym elementem ich życia codziennego, nie zaś tylko obowiązkiem. Jestem przekonana, że rozbudzanie ciekawości, wspieranie twórczości i mocnych stron, rozwijanie kreatywności i myślenia poza schematami oraz poczucia niezależności, podmiotowości ucznia, przygotowanie do pracy w grupie bądź zespole, wzmacnianie autonomii, samodzielności oraz poczucia własnej wartości, kształtowanie wytrwałości i dociekliwości, wyrabianie refleksyjności, nawyków i poczucia sprawczości, są najważniejszymi zadaniami nauczycieli. Uważam je za tak ważne, że wszystkie inne cele, wynikające z podstawy programowej, stanowią dla mnie jedynie uzupełnienie programu kształcenia na pierwsze trzy lata pracy szkolnej. Powyższe założenia są na stałe wpisane we wszystkie aktywno...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Życie Szkoły"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 10000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania i motywowania uczniów edukacji wczesnoszkolnej.
Otrzymuj gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia, pracować z uczniem ze SPE oraz jak podnosić ich aktywność.