„MOST – kampus edukacyjny” to podwarszawska placówka edukacyjna dopiero rozpoczynająca swoje działania. W związku z tym my, nauczyciele, musieliśmy przygotować się do podjęcia wysiłku realizacji założeń wewnętrznego programu nauczania, mając na uwadze trudności, z jakimi przyjdzie nam się zmierzyć w obszarze budowania relacji i kształtowania zachowań u uczniów, pozwalających im na samodzielność i przejmowanie odpowiedzialności za proces uczenia się. Artykuł prezentuje rozwiązania wypracowane przez zespół nauczycieli, uwzględniające możliwość pracy w sytuacjach wyjątkowych, np. podczas kwarantanny.
REKLAMA
Edukacja hybrydowa…?
Edukacja hybrydowa określa połączenie edukacji stacjonarnej i zdalnej w przeróżnych kombinacjach. Może się bowiem zdarzyć, że pomimo otwartych placówek i dostępności zajęć dydaktycznych rodzice zdecydują się zostać z dziećmi w domach. Chcąc uszanować takie stanowisko, szukaliśmy sposobu na włączanie ich do procesu uczenia się, który będzie trwał w klasie. Stąd pomysł na opracowanie systemu, który pomoże nam pracować w różnorodnych kombinacjach pracy zdalnej i stacjonarnej, tak aby nie wpłynęło to negatywnie na relacje rówieśnicze, nie powodowało poczucia odrzucenia bądź odosobnienia oraz nie warunkowało poziomu osiągnięć dzieci ze względu na to, z jakiej formy nauczania będą korzystać.
Pragnąc zadbać o budowanie i podtrzymywanie relacji (rówieśniczych i nauczyciel – uczeń) oraz znając wyniki badań dotyczących wpływu kontaktu z naturą na rozwój i stan psychiczny dzieci, włączamy do edukacji hybrydowej elementy edukacji leśnej. Tę formę spędzania czasu możemy dostosować do zaostrzonych przepisów w przypadku kolejnej fazy kwarantanny. Z zachowaniem dy...