Wymagania
szczegółowe |
(zapisane w PP w odniesieniu do poszczególnych dyscyplin naukowych)1
- Edukacja polonistyczna
Uczeń:
- słucha z uwagą lektur i innych tekstów czytanych przez nauczyciela, uczniów i inne osoby,
- wypowiada się w formie uporządkowanej i rozwiniętej na tematy związane z lekturą,
- wyodrębnia postaci i zdarzenia w utworach literackich, odróżnia elementy świata fikcji od realnej rzeczywistości, wskazuje cechy i ocenia bohaterów,
- czyta płynnie, poprawnie i wyraziście teksty zbudowane z wyrazów poznanych w trakcie zajęć, dotyczące rzeczywistych doświadczeń dzieci i ich oczekiwań poznawczych,
- czyta samodzielnie wybrane książki,
- poprawnie zapisuje tytuły i nazwiska autorów,
- odróżnia utwory wierszowane od pisanych prozą
- Edukacja matematyczna
Uczeń:
- układa zadania i je rozwiązuje, tworzy łamigłówki matematyczne, wykorzystuje w tym procesie własną aktywność artystyczną, techniczną, konstrukcyjną,
- klasyfikuje przedmioty i różne obiekty przyrodnicze z uwagi na wyodrębnione cechy,
- posługuje się pojęciami: pion, poziom, skos,
- wykorzystuje warcaby, szachy i inne gry planszowe lub logiczne do rozwijania umiejętności myślenia strategicznego, logicznego, rozumienia zasad; przekształca gry, tworząc własne strategie i zasady organizacyjne
- Edukacja społeczna
Uczeń:
- identyfikuje się z grupą społeczną, do której należy: rodzina, klasa szkolna, i respektuje normy i reguły postępowania w tych grupach,
- przyjmuje konsekwencje swojego uczestnictwa w grupie i własnego w niej postępowania w odniesieniu do przyjętych norm i zasad,
- ocenia swoje postępowanie w odniesieniu do poznanych wartości, takich jak: przyjaźń, życzliwość, p...
|