Trójkątna bajka

Konspekty zajęć
Temat Trójkątna bajka. Odkrywanie figur geometrycznych w świecie realnym i wyobrażonym, obserwowanie zmian zachodzących wokół nas i w nas pod wpływem nieoczekiwanej sytuacji.
Holistyczny cel ogólny Wsparcie całościowego rozwoju przez udział w zabawach matematycznych, czytelniczych i plastycznych.
Wymagania 
szczegółowe

(zapisane w PP w odniesieniu do poszczególnych dyscyplin naukowych)1
Edukacja polonistyczna
Uczeń:

REKLAMA

  • wykonuje zadanie według usłyszanej instrukcji; zadaje pytanie w sytuacji braku rozumienia lub braku pewności rozumienia słuchanej wypowiedzi,
  • słucha z uwagą lektur,
  • wypowiada się w formie uporządkowanej i rozwiniętej na tematy związane z lekturą,
  • nadaje znaczenie i tytuł obrazom,
  • czyta płynnie, poprawnie i wyraziście na głos teksty zbudowane z wyrazów opracowanych w toku zajęć,
  • eksperymentuje, przekształca tekst,
  • pisze odręcznie, czytelnie, płynnie…,
  • wykorzystuje nabyte umiejętności do rozwiązywania problemów i eksploracji świata.

Edukacja matematyczna
Uczeń:

  • liczy (w przód i wstecz) od podanej liczby po 1, po 2, po 10 itp.,
  • dodaje do podanej liczby w pamięci,
  • układa zadania tekstowe i je rozwiązuje,
  • rozpoznaje – w naturalnym otoczeniu (w tym na ścianach figur przestrzennych) i na rysunkach figury geometryczne: prostokąt, kwadrat, trójkąt, koło; wyodrębnia te figury spośród innych figur,
  • porównuje przedmioty pod względem wyróżnionej cechy wielkościowej,
  • wykorzystuje gry planszowe lub logiczne do rozwijania umiejętności myślenia.

Edukacja społeczna
Uczeń:

  • przyjmuje konsekwencje swojego uczestnictwa w grupie i własnego w niej postępowania w odniesieniu do przyjętych norm i zasad,
  • ...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Życie Szkoły"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy