Nikola Tesla władca piorunów - Scenariusz zajęć z cyklu „Oni zmieniają świat”

Oni zmieniają świat
Grupa wiekowa Klasy I–III szkoły podstawowej
Cel ogólny zajęć Kompleksowe wsparcie rozwoju dziecka w trakcie przeprowadzenia zajęć, ze szczególnym naciskiem na poznawczą, ruchową, emocjonalną i społeczną sferę rozwojową
Cele szczegółowe a) poznawczy, uczeń:
  • ćwiczy pamięć, przypominając sobie wydarzenia z dnia poprzedniego,
  • poznaje nowe słownictwo i pojęcia (np. hołd, prąd, patent, naelektryzowane),
  • potrafi uporządkować wynalazki na osi czasu,
  • potrafi przyporządkować dźwięki odpowiednim urządzeniom elektrycznym,
  • uczy się kontrolowania ciała podczas eksperymentów,
  • samodzielnie podaje wynalazek, który uważa za najważniejszy w dziejach ludzkości,
  • poznaje wynalazki ważne dla człowieka;
b) społeczny, uczeń:
  • ćwiczy współpracę z innymi uczestnikami ćwiczeń,
  • utrwala społeczne zachowania obowiązujące podczas pracy w większym gronie,
  • uczy się współpracy w parach i w grupie,
  • bawi się, przestrzegając zasad fair play;
c) fizyczny, uczeń:
  • uczy się kontrolować własne ciało podczas zabawy ruchowej,
  • wykonuje ćwiczenia ruchowe w parach i większych grupach,
  • wykonuje zdania rozwijające małą motorykę,
  • potrafi odpowiednio zareagować na bodźce słuchowe;
d) emocjonalny, uczeń:
  • wyraża swoje emocje podczas eksperymentów naukowych,
  • okazuje radość podczas wykonywania ćwiczeń w parze i grupie,
  • uczy się panowania nad emocjami i zachowaniem podczas przebywania w grupie
Metody i techniki pracy
  • pogadanka z elementami burzy mózgów,
  • ćwiczenia ruchowe, 
  • zabawy ruchowe,
  • wspólne wykonywanie eksperymentów,
  • praca w podzespołach i mniejszych grupach,
  • zabawy zespołowe w mniejszych grup...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Życie Szkoły"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy