Cele szczegółowe |
a) poznawczy, uczeń:
- ćwiczy pamięć, przypominając sobie wydarzenia z dnia poprzedniego,
- poznaje nowe słownictwo i pojęcia (np. hołd, prąd, patent, naelektryzowane),
- potrafi uporządkować wynalazki na osi czasu,
- potrafi przyporządkować dźwięki odpowiednim urządzeniom elektrycznym,
- uczy się kontrolowania ciała podczas eksperymentów,
- samodzielnie podaje wynalazek, który uważa za najważniejszy w dziejach ludzkości,
- poznaje wynalazki ważne dla człowieka;
b) społeczny, uczeń:
- ćwiczy współpracę z innymi uczestnikami ćwiczeń,
- utrwala społeczne zachowania obowiązujące podczas pracy w większym gronie,
- uczy się współpracy w parach i w grupie,
- bawi się, przestrzegając zasad fair play;
c) fizyczny, uczeń:
- uczy się kontrolować własne ciało podczas zabawy ruchowej,
- wykonuje ćwiczenia ruchowe w parach i większych grupach,
- wykonuje zdania rozwijające małą motorykę,
- potrafi odpowiednio zareagować na bodźce słuchowe;
d) emocjonalny, uczeń:
- wyraża swoje emocje podczas eksperymentów naukowych,
- okazuje radość podczas wykonywania ćwiczeń w parze i grupie,
- uczy się panowania nad emocjami i zachowaniem podczas przebywania w grupie
|