Majowe propozycje zamieszczonych poniżej zajęć terenowych i ich dalszego wykorzystania stanowią ofertę dla uczniów klas I – III. Celowo pominięte zostały informacje, dla której klasy są przeznaczone poszczególne zajęcia. Nauczyciele chcący skorzystać z przedstawionych pomysłów, sami zadecydują, które zadania i dlaczego wybiorą dla swojej klasy. Podobnie przedstawia się sprawa z czasem – zajęcia można zrealizować w ciągu jednego dnia aktywności, ale równie dobrze można to zrobić w ciągu kilku dni, przeznaczając na ten cel np. po jednej godzinie dziennie. Inaczej mówiąc – tyle, ile trzeba.
REKLAMA
Cele główne zajęć przedstawiają się następująco:
- pogłębienie i utrwalenie wiedzy i umiejętności uczniów w oparciu o bezpośredni kontakt z przyrodą,
- zebranie materiału przyrodniczego niezbędnego do dalszych zajęć,
- pokazanie dzieciom różnych przykładów pozytywnego i negatywnego oddziaływania człowieka na środowisko naturalne,
- stworzenie sytuacji dydaktyczno-wychowawczej, w której dzieci doświadczają, odkrywają, potwierdzają, zaprzeczają, uczą się, wypoczywają i po raz kolejny przekonują się, jak wielka i ciekawa jest Księga Polskiej Przyrody.
Organizacja i przebieg zajęć
Planujemy wyprawę na majowe zajęcia terenowe
Należy przygotować:
- 3 bloczki kartek samoprzylepnych dowolnego koloru,
- 4 plakaty z narysowaną „Piramidą priorytetów”,
- magnesy (do przypięcia plakatów na tablicy),
- pisaki (po jednym dla każdego ucznia).
Wykonanie zadania:
- nauczyciel zapoznaje uczniów z głównym celem zajęć, jakim jest ustalen...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Życie Szkoły"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 10000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania i motywowania uczniów edukacji wczesnoszkolnej.
Otrzymuj gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia, pracować z uczniem ze SPE oraz jak podnosić ich aktywność.