Jak zostać podróżnikiem?

Konspekt zajęć zintegrowanych w klasie 3

Konspekty zajęć
Temat Jak zostać podróżnikiem? Odkrywanie prawdy o tym, że wspomnienia to najcenniejsze pamiątki z podróży.
Holistyczny cel ogólny Wsparcie całościowego rozwoju przez udział w zabawach inspirowanych lekturą książki Łukasza Wierzbickiego pt.: „Afryka Kazika”.
Wymagania 
szczegółowe

(zapisane w PP w odniesieniu do poszczególnych dyscyplin naukowych, które powinny znaleźć swoje odzwierciedlenie w przyjętym przez nauczyciela programie nauczania)1

Edukacja polonistyczna
Uczeń:

REKLAMA

  • wykonuje zadanie według usłyszanej instrukcji; zadaje pytanie w sytuacji braku rozumienia lub braku pewności rozumienia słuchanej wypowiedzi,
  • słucha z uwagą lektur i innych tekstów czytanych przez nauczyciela, uczniów i inne osoby,
  • wypowiada się w formie uporządkowanej i rozwiniętej na tematy związane z przeżyciami, zadaniem, sytuacjami szkolnymi, lekturą czy wydarzeniem kulturalnym,
  • nadaje znaczenie i tytuł obrazom,
  • czyta samodzielnie wybrane książki,
  • pisze odręcznie, czytelnie, płynnie zdania i tekst ciągły w jednej linii; rozmieszcza właściwie tekst ciągły na stronie zeszytu, sprawdza i poprawia napisany tekst,
  • stosuje poprawną wielkość liter w zapisie tytułów utworów, książek, poznanych nazw geograficznych, imion, nazwisk,
  • korzysta z różnych źródeł informacji, np. atlasów, czasopism dla dzieci, słowników i encyklopedii czy zasobów Internetu i rozwija swoje zainteresowania,
  • wykorzystuje nabyte umiejętności do rozwiązywania problemów i eksploracji świata.

Edukacja matematyczna
Uczeń:

  • porównuje przedmioty pod względem wyróżnionej cechy wielkościowej, np. długości czy masy
  • odczytuje i zapisuje za pomocą cyfr liczby od zera do tysiąca oraz wybrane liczby do miliona 
  • (np. 1500, 10000, 800000),
  • rozpoznaje – w naturalnym otoczeniu ( w tym na ścianach figur przestrzennych) i na rysunkach – figury geometryczne: prostokąt, kwadrat, trójkąt, koło; wyodrębnia te figury spośród innych figur,
  • dodaje i odejmuje liczby dwucyfrowe, zapisując w razie potrzeby cząstkowe wyniki działań lub, wykonując działania w pamięci od razu podaje wynik; oblicza sumy i różnice większych liczb w prostych przykładach,
  • mierzy długość odcinków, podaje wyniki pomiaru posługując się jednostkami długości: centymetr, metr…,
  • dokonuje obliczeń szacunkowych w różnych sytuacjach życiowy...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Życie Szkoły"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy