Wymagania
szczegółowe
(zapisane w PP w odniesieniu do poszczególnych dyscyplin naukowych, które powinny znaleźć swoje odzwierciedlenie w przyjętym przez nauczyciela programie nauczania)1 |
Edukacja polonistyczna
Uczeń:
- wykonuje zadanie według usłyszanej instrukcji; zadaje pytanie w sytuacji braku rozumienia lub braku pewności rozumienia słuchanej wypowiedzi,
- słucha z uwagą lektur i innych tekstów czytanych przez nauczyciela, uczniów i inne osoby,
- wypowiada się w formie uporządkowanej i rozwiniętej na tematy związane z przeżyciami, zadaniem, sytuacjami szkolnymi, lekturą czy wydarzeniem kulturalnym,
- nadaje znaczenie i tytuł obrazom,
- czyta samodzielnie wybrane książki,
- pisze odręcznie, czytelnie, płynnie zdania i tekst ciągły w jednej linii; rozmieszcza właściwie tekst ciągły na stronie zeszytu, sprawdza i poprawia napisany tekst,
- stosuje poprawną wielkość liter w zapisie tytułów utworów, książek, poznanych nazw geograficznych, imion, nazwisk,
- korzysta z różnych źródeł informacji, np. atlasów, czasopism dla dzieci, słowników i encyklopedii czy zasobów Internetu i rozwija swoje zainteresowania,
- wykorzystuje nabyte umiejętności do rozwiązywania problemów i eksploracji świata.
Edukacja matematyczna
Uczeń:
- porównuje przedmioty pod względem wyróżnionej cechy wielkościowej, np. długości czy masy
- odczytuje i zapisuje za pomocą cyfr liczby od zera do tysiąca oraz wybrane liczby do miliona
- (np. 1500, 10000, 800000),
- rozpoznaje – w naturalnym otoczeniu ( w tym na ścianach figur przestrzennych) i na rysunkach – figury geometryczne: prostokąt, kwadrat, trójkąt, koło; wyodrębnia te figury spośród innych figur,
- dodaje i odejmuje liczby dwucyfrowe, zapisując w razie potrzeby cząstkowe wyniki działań lub, wykonując działania w pamięci od razu podaje wynik; oblicza sumy i różnice większych liczb w prostych przykładach,
- mierzy długość odcinków, podaje wyniki pomiaru posługując się jednostkami długości: centymetr, metr…,
- dokonuje obliczeń szacunkowych w różnych sytuacjach życiowy...
|