Cele szczegółowe |
a) poznawczy, uczeń:
- ćwiczy pamięć i koncentrację podczas wspominania dnia poprzedniego,
- pracuje z mapą Europy,
- poznaje i utrwala kierunki świata, korzystając z map ściennych,
- poznaje nowe słownictwo i pojęcia (np. cel podróży wyspy, archipelag, kolebka, kolebka kultury, olimpiada, dyscyplina, podwaliny, amfiteatr),
- odpowiada na pytania związane z geografią Europy,
- samodzielnie ćwiczy umiejętność analizowania i wyciągania wniosków (na podstawie sformułowania „kolebka kultury”),
- słucha ze zrozumieniem,
- ćwiczy uważność;
b) społeczny, uczeń:
- współpracuje w grupie podczas zabaw,
- uczy się utrzymywania porządku z innymi dziećmi we wspólnej przestrzeni,
- uczy się dostosowania do grupy podczas wspólnego tańca,
- buduje relacje z pozostałymi dziećmi podczas nauki tańca,
- buduje zaufanie do rówieśników podczas wspólnego tworzenia i przedstawiania minispektaklu;
c) fizyczny, uczeń:
- wykonuje ćwiczenia z elementami jogi,
- uczy się kontrolować swoje ciało podczas zabaw ruchowych,
- uczy się pracy z oddechem,
- wykonuje zadania rozwijające motorykę małą podczas prac plastycznych,
- rozwija motorykę dużą podczas nauki tańca i ćwiczeń z elementami jogi,
- naśladuje nauczyciela podczas nauki tańca i orientuje się w zakresie swojego ciała,
- uczy się kontrolować własne ciało podczas odgrywania roli w minispektaklu,
- wykonuje ćwiczenia logopedyczne podczas używania onomatopei w trakcie odgrywania ról;
d) emocjonalny, uczeń:
|