Grupa docelowa |
Klasy I–III szkoły podstawowej |
Cel ogólny |
Wsparcie całościowego rozwoju dzieci poprzez zajęcia rozbudzające ciekawość do nieznanych i niezwykłych miejsc na świecie |
Cele szczegółowe |
Uczeń:
- uczy się nowych słów, tj. raj, wyspa, odkrywca, oficjalnie, współczesne, realistycznie, oceanarium,
- wykorzystuje i utrwala nowe słownictwo podczas zajęć,
- formułuje i wyraża własne zdanie podczas pogadanek i dyskusji,
- znajduje cechy wspólne oraz różnice rodzajów raju,
- uczestniczy w rozmowie,
- uważnie słucha ze zrozumieniem i udziela adekwatnych odpowiedzi,
- wyraża swoje uczucia, emocje i pragnienia,
- rozwija umiejętności pracy w grupie i zespole,
- ćwiczy i rozwija umiejętność przemawiania przed publicznością,
- odpowiada na pytania,
- rozwija pomysłowość w trakcie zadań manualnych,
- rozwija kreatywne myślenie poprzez rozwiązywanie problemów,
- stymuluje i rozwija wyobraźnię,
- rozwija koordynację ruchową poprzez zabawę,
- rozwija orientację w przestrzeni,
- rozwiązuje zagadki i łamigłówki przy pomocy wskazówek
|
Metody i techniki pracy |
- pogadanki,
- burza mózgów,
- prezentacje,
- zabawa z mapą,
- lepienie i rzeźbienie w masie solnej,
- praca zespołowa,
- rozwiązywanie łamigłówek,
- wykonanie zadania w ograniczonym czasie,
- ćwiczenia ruchowe,
- ćwiczenia uważności
|
Pomoce dydaktyczne |
- rzutnik/projektor lub tablica multimedialna,
- ścienna mapa świata,
- tablica do pisania i kreda lub (najbardziej preferowana) tablica magnetyczna i flamastry,
- laptop, dostęp do internetu, podpięty pod rzutnik/tablicę multimedialną, niezbędne do puszczenia filmiku: Dominikana – Saona Island, Punta Cana (drone + handcycam) HD Ardziey RJ,
- w razie braku laptopa można przygotować duże ilustracje/fotografie (plaża na Kubie, różowy flaming, dzika świnia na plaży, papuga, iguana, ryby motyle, jeżowce czarne czesaki, meduz...
|