Czarna Hańcza

Wyprawy małe i duże
Grupy wiekowe  Klasa III szkoły podstawowej 
Cel ogólny zajęć Wsparcie kompleksowego rozwoju dziecka przez prace plastyczne i ćwiczenia fizyczne ze szczególnym uwzględnieniem motoryki dużej i małej. Wszystkie podane poniżej ćwiczenia uwzględniają również strefy rozwoju poznawcze, ruchowe, emocjonalne i społeczne
Cele szczegółowe  a) poznawczy, uczeń:
  • ćwiczy pamięć i koncentracji podczas wspominania dnia poprzedniego,
  • pracuje z mapą Polski i Europy,
  • poznaje symbolikę kolorów na mapie,
  • poznaje/utrwala kierunki świata na mapach ściennych,
  • poznaje nowe słownictwo i pojęcia (np. region, niziny, wyżyny, doliny, nurek, wioślarz, załoga wioślarska, szanty, sternik, kurs, wąwóz, park krajobrazowy, zaufanie, fauna, flora, pierwowzór),
  • odpowiada na pytania związane z geografią Polski i Europy,
  • słucha ze zrozumieniem, 
  • ćwiczy uważność, 
  • poznaje faunę i florę Polski;
     
b) społeczny, uczeń:
  • współpracuje w grupie podczas zabaw,
  • razem z innymi dziećmi uczy się utrzymywania porządku we wspólnej przestrzeni,
  • wspiera kolegów i koleżanki podczas wykonywania ćwiczeń z elementami rywalizacji,
  • wykonuje ćwiczenia sportowe w duchu fair play, 
  • uczy się współpracy w mniejszych grupach i zespołach,
  • uczy się dostosowania do grupy podczas wspólnego wyciszenia,
  • buduje relacje z pozostałymi dziećmi podczas odpowiednich ćwiczeń;
     
c) fizyczny, uczeń:
  • wykonuje ćwiczenia ruchowe z elementami rywalizacji,
  • wykonuje ćwiczenia z elementami jogi,
  • uczy się kontrolować swoje ciało podczas zabaw ruchowych,
  • uczy się pracy z oddechem i jogą,
  • poznaje ćwiczenia usprawniające oddech,
  • wykonuje zdania rozwijające motorykę małą podczas prac plastycznych,
  • rozwija motorykę dużą podczas ćwiczeń zespołowych i tych z elementami jogi;
     
d) emocjonalny, uczeń:
  • okazuje radość podczas opowiadania o tym, co robił dnia poprzedniego,
  • okazuje radość podczas wykonywania ćwiczeń w grupie,
  • rozwija umiejętność opanowywania emocji podczas zawodów,
  • uczy się pracy w mniejszych grupach,
  • wyraża swoje emocje podczas twórczości abstrakcyjnej,
  • rozwijają umiejętność radzenia sobie ze stresem wynikającym z pracy na czas,
  • uczy się panować nad emocjami podczas ćwiczeń z oddechem,
  • uczy się zaufania do drugiego dziecka
Metody i techniki pracy
  • pogadanka z elementami burzy mózgów,
  • zawody i rywalizacja grupie,
  • malowanie abstrakcyjnych rzeczy,
  • kreat...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Życie Szkoły"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy