Cele szczegółowe |
a) poznawczy, uczeń:
- ćwiczy pamięć i koncentracji podczas wspominania dnia poprzedniego,
- pracuje z mapą Polski i Europy,
- poznaje symbolikę kolorów na mapie,
- poznaje/utrwala kierunki świata na mapach ściennych,
- poznaje nowe słownictwo i pojęcia (np. region, niziny, wyżyny, doliny, nurek, wioślarz, załoga wioślarska, szanty, sternik, kurs, wąwóz, park krajobrazowy, zaufanie, fauna, flora, pierwowzór),
- odpowiada na pytania związane z geografią Polski i Europy,
- słucha ze zrozumieniem,
- ćwiczy uważność,
- poznaje faunę i florę Polski;
b) społeczny, uczeń:
- współpracuje w grupie podczas zabaw,
- razem z innymi dziećmi uczy się utrzymywania porządku we wspólnej przestrzeni,
- wspiera kolegów i koleżanki podczas wykonywania ćwiczeń z elementami rywalizacji,
- wykonuje ćwiczenia sportowe w duchu fair play,
- uczy się współpracy w mniejszych grupach i zespołach,
- uczy się dostosowania do grupy podczas wspólnego wyciszenia,
- buduje relacje z pozostałymi dziećmi podczas odpowiednich ćwiczeń;
c) fizyczny, uczeń:
- wykonuje ćwiczenia ruchowe z elementami rywalizacji,
- wykonuje ćwiczenia z elementami jogi,
- uczy się kontrolować swoje ciało podczas zabaw ruchowych,
- uczy się pracy z oddechem i jogą,
- poznaje ćwiczenia usprawniające oddech,
- wykonuje zdania rozwijające motorykę małą podczas prac plastycznych,
- rozwija motorykę dużą podczas ćwiczeń zespołowych i tych z elementami jogi;
d) emocjonalny, uczeń:
- okazuje radość podczas opowiadania o tym, co robił dnia poprzedniego,
- okazuje radość podczas wykonywania ćwiczeń w grupie,
- rozwija umiejętność opanowywania emocji podczas zawodów,
- uczy się pracy w mniejszych grupach,
- wyraża swoje emocje podczas twórczości abstrakcyjnej,
- rozwijają umiejętność radzenia sobie ze stresem wynikającym z pracy na czas,
- uczy się panować nad emocjami podczas ćwiczeń z oddechem,
- uczy się zaufania do drugiego dziecka
|