Grupa docelowa |
Klasy I–III szkoły podstawowej |
Cel ogólny |
Wspieranie całościowego rozwoju i rozwijanie wyobraźni dziecka w trakcie zajęć prezentujących ludzi zmieniających otaczający nas świat |
Cele szczegółowe |
Uczeń:
- słucha ze zrozumieniem,
- odpowiada na pytania,
- rozwija umiejętności pracy w grupie i zespole,
- ćwiczy i rozwija umiejętność przemawiania przed publicznością,
- rozwija kreatywne myślenie, rozwiązywanie problemów i wyobraźnię,
- rozwija koordynację ruchową poprzez zabawę,
- wykonuje zadania w zorganizowany sposób z uwzględnieniem wyznaczonego przedziału czasu,
- tworzy prace artystyczne, samodzielnie szkoląc umiejętność wykorzystywania narzuconych elementów
|
Metody i techniki pracy |
- burza mózgów,
- pogadanki,
- prezentacje,
- wprowadzanie nowego słownictwa, np. udoskonalić, użytkowe, charakteryzować, powszednieć, postęp,
- wspólne wymyślanie wynalazków,
- kreatywna praca indywidualna,
- praca zespołowa,
- piosenka,
- relaksacja,
- zabawa sensoryczna
|
Pomoce dydaktyczne |
- tablica do pisania i kreda lub najlepiej tablica magnetyczna i flamastry,
- kartonowe pudełko z zakrywanym otworem na rękę, otwierane od góry, w środku należy umieszczać pojedynczo różne przedmioty (duża papryka, skarpetka, klocek, łyżka, balonik),
- ilustracje przedstawiające taśmę szpulową, kasetę magnetofonową, płytę gramofonową, płytę CD, pendrive,
- kredki, flamastry, czyste kartki, duże kartki brystolu,
- laptop/rzutnik i prezentacja ilustracji przedstawiających zabawki Rigamajig i Geemo oraz fragmentu serialu Abstract: The art of Design. Cas Holman, fragment 37:23–42:40, ilustracje przedstawiające Big Blue Blocks,
- głośnik niezbędny do odtworzenia utworów Fantazja i Blacksmith’s Forge
|
Przebieg zajęć
Przywitanie i zabawa z wyobraźnią
Przywitaj się z dziećmi. Zapytaj, czy pamiętają, o kim były ostatnie zajęcia z cyklu „Oni zmieniają świat”. Istotne dla zajęć jest, abyście wspólnie przypomnieli sobie postać Elona Muska. Opowiedzcie o realizacji swoich marzeń na przykładzie wystrzelenia w kosmos rakiety z kabrioletem. Pokieruj rozmową tak, aby uczestnicy opowiedzieli historię naszego bohatera, ale i...