Jak mała motoryka i grafomotoryka kształtują zdolności pisania? Kiedy i jak zauważyć pierwsze trudności? Coraz większa liczba dzieci w szkołach i przedszkolach prezentuje trudności grafomotoryczne. Nauczyciele zaczynają dostrzegać, że nieprawidłowo trzymają one narzędzie pisarskie, że przyjmują nieprawidłową pozycję przy stoliku, że za mocno lub za słabą dociskają ołówek czy kredkę, czy w ogóle unikają wykonywania jakichkolwiek ćwiczeń z zakresu małej motoryki i grafomotoryki. To wszystko wpływa na to, że coraz większa liczba osób pracujących z dziećmi decyduje się, by rozwijać swoje kompetencje jako terapeuta ręki.
Dział: Przykłady ćwiczeń
Okres wakacji może być czasem rozwijającym dziecięce umiejętności i zdolności. Ważne jest, by zadbać wtedy o to, by dzieci oprócz odpoczynku od edukacji szkolnej miały też okazję sprawdzić swoją wiedzę w praktyce lub rozwijać kolejne zdolności z różnych obszarów wiedzy.