W miarę rozwoju technologii zmienia się również jej wpływ na edukację. Nowe narzędzia i aplikacje stają się coraz częściej wykorzystywane w działaniach dydaktycznych. Zmieniają nie tylko sposób, w jaki się uczymy, ale także umożliwiają nam rozwijanie bardziej angażujących i efektywnych metod nauczania.
Dział: Nowe technologie
Wprowadzanie kodowania i programowania w klasach I–III nie wymaga dużych nakładów finansowych, zakupu drogich robotów ani zaawansowanego wyposażenia komputerowego. Istnieje wiele kreatywnych i angażujących aktywności, które można realizować z wykorzystaniem prostych narzędzi oraz dostępnych materiałów. Zacznijmy od kilku przykładów aktywności z dziećmi, które pozwolą na wprowadzenie nauki kodowania.
Sztuczna inteligencja to dynamicznie rozwijająca się dziedzina technologii, która ma coraz większy wpływ na różne aspekty naszego życia. Wykorzystanie sztucznej inteligencji w edukacji w najmłodszych grupach wiekowych wydaje się być tematem kontrowersyjnym. Jak sztuczna inteligencja wpływa na pracę w szkole z najmłodszymi? Czy technologia może w rzeczywistości zastąpić nauczycieli? Czy nie jest zbyt wcześnie, aby wprowadzać tak zaawansowane rozwiązania do klas I–III?
Świat edukacji zmienia się dynamicznie. Prawie każda placówka wyposażona jest w liczne tablice multimedialne, nowoczesne programy czy inne multimedialne narzędzia dydaktyczne. Stale powstają także innowacyjne propozycje wspierające proces nauczania. Śmiało można powiedzieć, że nowoczesne technologie to dziś nieodzowny element edukacji. O czym więc warto pamiętać, sięgając po nowoczesne techniki?