REKLAMA
Chcesz lepiej poznać ten temat? Zapraszamy na Certyfikowaną V Ogólnopolską Konferencję Neurodydaktyczną!
W tym artykule skoncentruję się na przedstawieniu zarówno szans, jak i zagrożeń związanych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w edukacji wczesnoszkolnej. Przedstawię również praktyczne przykłady zastosowania sztucznej inteligencji w klasach I–III, aby ukazać potencjał i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia.
Moje początki z nowymi technologiami
Sztuczna inteligencja (ang. artificial intelligence – AI) to temat, który wydaje się odległy i zarezerwowany dla specjalistów. Jednak moja historia pokazuje, że każdy może znaleźć w nim swoje miejsce. Moja przygoda z informatyką rozpoczęła się po drugim roku pracy. Wtedy pracowałem jako nauczyciel biologii, kiedy to nagle pojawiła się potrzeba nauczania informatyki. Postanowiłem podjąć to wyzwanie i ukończyłem studia podyplomowe z tego przedmiotu. Już od pierwszych lat pracy w szkole eksperymentowałem i korzystałem z metod projektowych. To właśnie wtedy zetknąłem się ze sztuczną inteligencją.
W 2020 r. miałem możliwość uczestnictwa w kursie dla coachów programu Intel AI4Youth, który nie tylko dla mnie, ale także dla moich uczniów był szansą na zdobycie kompetencji przyszłości związanych ze sztuczną inteligencją. Projekt ten jest adresowany do uczniów i nauczycieli i ma na celu poszerzenie wiedzy zarówno technologicznej, jak i społecznej.
Dzięki uczestnictwu w kursie stałem się jednym z 10 polskich trenerów sztucznej inteligencji. Razem z moimi uczniami rozpoczęliśmy realizację projektów, których celem było stworzenie prototypu aplikacji opartej na sztucznej inteligencji, mającej na celu ułatwienie codziennego życia. Zespół z Technikum TEB Edukacja w Toruniu wykazywał ogromną determinację i chęć do działania. Po przyswojeniu niezbędnych treści t...