Cele szczegółowe |
a) poznawczy, uczeń:
- ćwiczy pamięć, przypominając sobie wydarzenia z wakacji,
- poznaje nowe słownictwo i pojęcia (np. równoleżniki, południk, globus, archipelag, kompas, kątomierz, cyrkiel, satelita, kartograf, róża wiatrów, róża kompasowa, oznaczenia na kompasie: N, S, E, W)
- odpowiada na pytania związane z wysłuchaną piosenką,
- słucha ze zrozumieniem,
- ćwiczy uważność,
- rozwija umiejętności przeniesienia wyobrażonych elementów w formę plastyczną i techniczną w trakcie zabaw sensorycznych,
- rozwija umiejętność dzielenia wypowiedzi na zdania,
- rozwija umiejętności matematyczne w zakresie liczenia do czterech i do sześciu,
- poznaje działanie magnesów i kompasu;
b) społeczny, uczeń:
- współpracuje w grupie podczas zabaw,
- uczy się rozwiązywania problemów w grupie rówieśników,
- uczy się przyjmowania ról w grupie rówieśników;
c) fizyczny, uczeń:
- wykonuje ćwiczenia ruchowe w parach i większych grupach,
- uczy się kontrolować własne ciało podczas zabawy ruchowej,
- wykonuje zdania rozwijające małą motorykę,
- potrafi odpowiednio zareagować na bodźce słuchowe;
d) emocjonalny, uczeń:
- okazuje radość podczas wykonywania ćwiczeń w grupie,
- wyraża siebie podczas ekspresji w tworzeniu mapy,
- wyraża swe emocje podczas twórczości abstrakcyjnej
|