Tworzenie własnej wyspy Małe stopy zwiedzają wielki świat

Wyprawy małe i duże
...
Grupy wiekowe Szkoła podstawowa, klasy I–III
Cel ogólny Wsparcie prawidłowego rozwoju dziecka podczas wspólnych zajęć ze szczególnym uwzględnieniem sfery poznawczej, ruchowej, emocjonalnej i społecznej przez wspólne, ale i samodzielne tworzenie świata
Cele szczegółowe a) poznawczy, uczeń:
  • ćwiczy pamięć, przypominając sobie wydarzenia z wakacji,
  • poznaje nowe słownictwo i pojęcia (np. równoleżniki, południk, globus, archipelag, kompas, kątomierz, cyrkiel, satelita, kartograf, róża wiatrów, róża kompasowa, oznaczenia na kompasie: N, S, E, W)
  • odpowiada na pytania związane z wysłuchaną piosenką,
  • słucha ze zrozumieniem, 
  • ćwiczy uważność, 
  • rozwija umiejętności przeniesienia wyobrażonych elementów w formę plastyczną i techniczną w trakcie zabaw sensorycznych,
  • rozwija umiejętność dzielenia wypowiedzi na zdania,
  • rozwija umiejętności matematyczne w zakresie liczenia do czterech i do sześciu,
  • poznaje działanie magnesów i kompasu; 
b) społeczny, uczeń:
  • współpracuje w grupie podczas zabaw,
  • uczy się rozwiązywania problemów w grupie rówieśników,
  • uczy się przyjmowania ról w grupie rówieśników;
c) fizyczny, uczeń:
  • wykonuje ćwiczenia ruchowe w parach i większych grupach,
  • uczy się kontrolować własne ciało podczas zabawy ruchowej,
  • wykonuje zdania rozwijające małą motorykę,
  • potrafi odpowiednio zareagować na bodźce słuchowe;
d) emocjonalny, uczeń:
  • okazuje radość podczas wykonywania ćwiczeń w grupie,
  • wyraża siebie podczas ekspresji w tworzeniu mapy,
  • wyraża swe emocje podczas twórczości abstrakcyjnej

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Życie Szkoły"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy