Cele szczegółowe |
- wykorzystywanie i utrwalanie nowego słownictwa podczas zajęć, tj. jura, herb, usytuowane, skryba, depesza, goniec, posłaniec, warownie, poseł, korespondencja, kleks, klasztor, lak, odbiorca, nadawca, rzygacze, maszkarony, gargulce, nogawice, karwasze, ciżmy, kapok, habit, strzecha, antałek, portki, diadem, klamra,
- stymulowanie receptorów stóp poprzez ścieżkę sensoryczną (spacer gołymi stopami po szyszkach, piasku, kamieniach, trawie),
- rozwijanie manualne poprzez prace plastyczne,
- rozwijanie motoryki małej poprzez wycinanie pieczątek z ziemniaków,
- formułowanie i wyrażanie własnego zdania podczas pogadanek i dyskusji,
- wyrażenie swoich opinii,
- nauczanie abstrakcyjnego patrzenia na świat podczas tworzenia własnego herbu,
- uważne słuchanie ze zrozumieniem i udzielanie adekwatnych odpowiedzi,
- rozwijanie umiejętności pracy w grupie i zespole,
- ćwiczenie i rozwijanie umiejętności przemawiania przed publicznością,
- rozwijanie pomysłowości w trakcie zadań manualnych,
- stymulowanie i rozwijanie wyobraźni,
- rozwijanie koordynacji ruchowej poprzez zabawę
|
Metody, formy
i techniki pracy |
- pogadanka,
- burza mózgów,
- prezentacje,
- praca indywidualna,
- ćwiczenia ruchowe,
- ćwiczenia uważności,
- ćwiczenia rozwijające kreatywność,
- two...
|