Szlak orlich gniazd – zostań posłem na dworze króla

Wyprawy małe i duże
Temat Szlak Orlich Gniazd – zostań posłem na dworze króla
Grupa wiekowa Klasy I–III szkoły podstawowej
Cel ogólny zajęć Wsparcie prawidłowego rozwoju dziecka poprzez ścieżkę sensoryczną, a także ćwiczenia manualne związane z rozwojem motoryki małej. Poszerzenie wiedzy ucznia na temat średniowiecza i wzbogacenie jego słownictwa o słowa prawie już nieużywane
Cele szczegółowe
  • wykorzystywanie i utrwalanie nowego słownictwa podczas zajęć, tj. jura, herb, usytuowane, skryba, depesza, goniec, posłaniec, warownie, poseł, korespondencja, kleks, klasztor, lak, odbiorca, nadawca, rzygacze, maszkarony, gargulce, nogawice, karwasze, ciżmy, kapok, habit, strzecha, antałek, portki, diadem, klamra,
  • stymulowanie receptorów stóp poprzez ścieżkę sensoryczną (spacer gołymi stopami po szyszkach, piasku, kamieniach, trawie),
  • rozwijanie manualne poprzez prace plastyczne,
  • rozwijanie motoryki małej poprzez wycinanie pieczątek z ziemniaków,
  • formułowanie i wyrażanie własnego zdania podczas pogadanek i dyskusji,
  • wyrażenie swoich opinii,
  • nauczanie abstrakcyjnego patrzenia na świat podczas tworzenia własnego herbu,
  • uważne słuchanie ze zrozumieniem i udzielanie adekwatnych odpowiedzi,
  • rozwijanie umiejętności pracy w grupie i zespole,
  • ćwiczenie i rozwijanie umiejętności przemawiania przed publicznością,
  • rozwijanie pomysłowości w trakcie zadań manualnych,
  • stymulowanie i rozwijanie wyobraźni,
  • rozwijanie koordynacji ruchowej poprzez zabawę
Metody, formy 
i techniki pracy
  • pogadanka,
  • burza mózgów, 
  • prezentacje,
  • praca indywidualna,
  • ćwiczenia ruchowe,
  • ćwiczenia uważności,
  • ćwiczenia rozwijające kreatywność, 
  • two...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Życie Szkoły"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy