Grupy wiekowe |
Klasy I–III szkoły podstawowej |
Cel ogólny |
Wsparcie całościowego rozwoju dzieci poprzez zajęcia rozbudzające ciekawość do nieznanych i niezwykłych miejsc na świecie |
Cele szczegółowe |
- wykorzystywanie i utrwalanie nowego słownictwa podczas zajęć, tj. destynacja, pasmo gór, łańcuch gór, Himalaje, Mount Everest, Tatry, Rysy, kotlina, wyjęte psu z gardła, archeolog, grotołaz, eksploracja, szlak turystyczny, labirynt, grota, jaskinia,
- formułowanie i wyrażanie własnego zdania podczas pogadanek i dyskusji,
- znajdowanie cech wspólnych i umiejętność ich nazywania,
- nauczanie abstrakcyjnego patrzenia na świat,
- budowanie zaufania podczas zabawy,
- uczestniczenie w rozmowie,
- uważne słuchanie ze zrozumieniem i udzielanie adekwatnych odpowiedzi,
- wyrażanie swoich uczuć, emocji i pragnień,
- rozwijanie umiejętności pracy w grupie i zespole,
- ćwiczenie i rozwijanie umiejętności przemawiania przed publicznością,
- odpowiadanie na pytania,
- rozwijanie pomysłowości w trakcie zadań manualnych,
- rozwijanie kreatywnego myślenia poprzez pokazywanie góry,
- stymulowanie i rozwijanie wyobraźni,
- rozwijanie koordynacji ruchowej poprzez zabawę
|
Metody, formy i techniki |
- pogadanka,
- burza mózgów,
- prezentacje,
- zabawa w pokazywanie skały,
- malowanie na skale,
- praca zespołowa,
- wykonanie zadania w określonym czasie,
- ćwiczenia ruchowe,
- ćwiczenia uważności,
- zabawa w niewidomego i przewodnika,
- postarzanie papieru,
- malowanie na skale
|
Narzędzia, materiały |
- rzutnik/projektor lub tablica multimedialna,
- ścienna mapa świata, polski i lokalna,
- tablica do pisania i kreda lub (najbardziej preferowana) tablica magnetyczna i flamastry,
- laptop z dostępem do internetu podpięty pod rzutnik/tablicę multimedialną, głośniki,
- brak laptopa można zastąpić, przygotowując duże ilustracje/fotografie, zdjęcie Kwoki – skały na Szczelińcu Wielkim, zdjęcie Głowy konia – skały na Szczelińcu Wielkim,...
|