Temat |
Park Narodowy Yellowstone – najstarszy park narodowy na świecie |
Cel ogólny zajęć |
Wsparcie prawidłowego kształcenia dziecka poprzez eksperymenty fizyczne, a także ćwiczenia związane z rozwojem motoryki małej, podczas zajęć przedstawiających Park Narodowy Yellowstone |
Cele szczegółowe |
- wykorzystywanie i utrwalanie nowego słownictwa podczas zajęć, tj. park narodowy, unikatowe, menażka, ekosystem, fumarole, kanion, gejzer, błotny wulkan, błotna lawa, traper,
- formułowanie i wyrażanie własnego zdania podczas pogadanek i dyskusji,
- wyrażenie swoich opinii,
- nauczanie abstrakcyjnego patrzenia na świat podczas wspólnego tworzenia land artu,
- uważne słuchanie ze zrozumieniem i udzielanie adekwatnych odpowiedzi,
- rozwijanie umiejętności pracy w grupie i zespole,
- ćwiczenie i rozwijanie umiejętność przemawiania przed publicznością,
- rozwijanie pomysłowości w trakcie zadań manualnych,
- stymulowanie i rozwijanie wyobraźni,
- rozwijanie koordynacji ruchowej poprzez zabawę
|
Metody, formy
i techniki pracy |
- pogadanka,
- burza mózgów,
- prezentacje,
- praca zespołowa,
- ćwiczenia ruchowe,
- ćwiczenia uważności,
- ćwiczenia na czas,
- prezentacja eksperymentu chemicznego „wodospad”,
- prezentacja eksperymentu chemicznego „gejzer”,
- zabawa w skakanie po kamieniach nad płynącą lawą błota,
- ćwiczenia wykonywane techniką land art
|
Narzędzia, materiały |
- ilustracje przedstawiające rzeczy niezbędne przy pieszych wycieczkach w las (plecak, bidon z wodą, zapasy jedzenia, peleryna na niepogodę, mapa, latarka, kompas lub GPS, sprawdzone obuwie) oraz rzeczy, których nie powinno się zabierać ze sobą (tablet, klocki Lego, piłka nożna, lalka, flet, koło ratunkowe, Nintendo, hulajnoga, pluszowa...
|